InfoCons-Protectia-Consumatorilor-Protectia-ConsumatoruluiZilnic, milioane de oameni călătoresc cu trenul în întreaga Europă. Este important pentru Uniunea Europeană să asigure un transport sigur şi confortabil. Legislaţia europeană care a intrat în vigoare în decembrie 2009 urmăreşte să ofere un grad mai ridicat de protecţie pasagerilor din transportul feroviar, ducând astfel la servicii mai sigure şi de o calitate mai bună în cadrul transportului feroviar de călători.

Drepturile pasagerilor din transportul feroviar se aplică tuturor serviciilor internaţionale de transport feroviar din UE.


Printre aceste drepturi se numără:
Şase drepturi fundamentale care se aplică tuturor serviciilor de transport feroviar din Uniunea Europeană:

  • Facilitarea cumpărării biletului

Aveţi opţiunea de a vă achiziţiona biletul în gări dotate cu personal, de exemplu la casele de bilete sau la automatele de bilete sau, în majoritatea cazurilor, şi pe internet.

Totuşi, atunci când nu dispuneţi de niciuna dintre aceste posibilităţi, aveţi posibilitatea, veţi avea posibilitatea să vă cumpăraţi biletul din tren.

  • Transportul în siguranţă

Companiile de transport feroviar, administratorii de infrastructură şi şefii de gară sunt obligaţi prin lege să adopte măsurile adecvate pentru garantarea siguranţei dumneavoastră în gări şi în tren.

  • Dreptul la transport pentru pasagerii cu mobilitate redusă

Dacă suferiţi de un handicap sau de mobilitate redusă, trebuie să vi se asigure posibilitatea de a călători fără probleme. Aveţi dreptul de a cumpăra biletele şi de a face rezervări fără a plăti costuri adiţionale. Cu scopul de a clarifica condiţiile de acces, companiile feroviere şi şefii de gară au obligaţia să dezvolte şi să aplice reguli nediscriminatorii în acest sens.

  • Informaţii privind accesibilitatea
    pentru pasagerii cu mobilitate redusă

La cererea dumneavoastră, companiile de transport feroviar, agenţiile de bilete şi operatorii de turism vă vor informa cu privire la accesibilitatea serviciilor de transport feroviar, la condiţiile de acces ale vagoanelor de pasageri şi la facilităţile la bord.

  • Despăgubire în caz de vătămare sau deces şi răspundere pentru bagaje

În măsura în care cauza decesului sau a vătămării nu este în afara controlului companiei de transport, dumneavoastră sau rudele dumneavoastră au dreptul la despăgubiri pentru pierderea sau prejudiciul cauzat de deces sau vătămări corporale.

De asemenea, compania de transport feroviar este răspunzătoare în caz de:

– pierdere sau deteriorare a bagajului de mână în caz

– de deces/vătămare corporală;

– pierdere sau deteriorare a bagajelor înregistrate

  • Protecţie împotriva neîndeplinirii obligaţiilor în materie de răspundere de către companiile feroviare


Companiile feroviare trebuie să fie asigurate pentru cazurile de răspundere civilă cu privire la pasageri şi bagajele lor, în conformitate cu legislaţia UE relativă la drepturile pasagerilor. Prin urmare, sunteţi protejaţi împotriva oricărei neîndepliniri a obligaţiilor în materie de răspundere de către companiile feroviare. Prin urmare, în cazul angajării răspunderii companiei feroviare, sunteţi protejaţi dacă aceasta nu îşi respectă obligaţiile respective.

Sursa: http://ec.europa.eu

Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – InfoCons, unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor – membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori.

By o9admin