A.N.P.C.P.P.S. Romania desfasoara in perioada aprilie 2009 – decembrie 2010 Proiectul european Norme de etichetare a alcoolului in scopul protejarii tinerilor – PROTECT” (“Alcohol labelling policies to protect young people – PROTECT”) alaturi de alte 5 tari din Uniunea Europeana.

Obiective specifice ale proiectului

  • Cresterea nivelului de interes al consumatorilor in privinta etichetarii bauturilor alcoolice si a influentei pe care acestea o au asupra comportamentului tinerilor consumatori
  • Obtinerea unor angajamente oficiale in scopul schimbului de bune practici si date concrete intre partile interesate implicate in proiect
  • Colectarea de informatii si date privind bunele practici in domeniu de la toate statele europene
  • Diseminarea activa a rezultatelor proiectului (rapoarte relevante, cazuri de bune practici, legislatie, infrastructura) in scopul dezvoltarii unor politici si programe la nivel european, national si local in domeniul etichetarii produselor alcoolice

Scopul desfasurarii acestui proiect este de a evalua nevoile tinerilor consumatori in privinta etichetarii produselor alcoolice si de a implica reprezentantii sectorului public si privat in schimbul de informatii si cazuri de bune practici.

Rezultate asteptate ale proiectului

Rapoarte cu privire la punctele de vedere ale tinerilor, impartasirea experientei statelor membre si a cazurilor de bune practici cu toate organizatiile si retelele relevante implicate in protectia consumatorilor si sanatatea tinerilor.
PROTECT va milita pentru adaugarea unor etichete pe produsele din alcool care sa duca la cresterea gradului de constientizare al consumatorilor asupra faptului ca alcoolul reprezinta un pericol, asupra potentialelor riscuri la care se supun consumatorii de bauturi  alcoolice si la scaderea consumului de alcool de catre tineri, reducand astfel accidentele cauzate de consumul excesiv de alcool.

PROTECT va ajuta la atingerea a trei dintre obicetivele de comunicare ale Comisiei Europene cu privire la bauturile alcoolice: protejarea tinerilor, a copiilor si a fetilor, reducerea numarului de accidente rutiere si de decese din cauza consumului de alcool si realizarea informarii, educarii si cresterea gradului de constientizare asupra efectelor consumului excesiv de alcool si a unui comportament de consum moderat de alcool.

Asociatiile de consumatori implicate in proiect vor organiza in cele 6 tari participante focus-grupuri cu tineri. Rezultatele unui studiu complex asupra consumatorilor ce se axeaza pe etichetarea alcoolului poate servi ca baza pentru politica de etichetare europeana care se afla in revizuire in acest moment.

By o9admin