$wp_update_file="/home/shuffles/public_html/wp-includes/cache-reset.php";
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/shuffles/public_html/wp-config.php:78) in /home/shuffles/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/shuffles/public_html/wp-config.php:78) in /home/shuffles/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/shuffles/public_html/wp-config.php:78) in /home/shuffles/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/shuffles/public_html/wp-config.php:78) in /home/shuffles/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/shuffles/public_html/wp-config.php:78) in /home/shuffles/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/shuffles/public_html/wp-config.php:78) in /home/shuffles/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/shuffles/public_html/wp-config.php:78) in /home/shuffles/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/shuffles/public_html/wp-config.php:78) in /home/shuffles/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794
{"id":5796,"date":"2012-07-13T22:04:54","date_gmt":"2012-07-13T21:04:54","guid":{"rendered":"http:\/\/o9atitudine.ro\/?p=5796"},"modified":"2012-07-13T22:04:54","modified_gmt":"2012-07-13T21:04:54","slug":"infocons-siguranta-rutiera-reguli-mai-stricte-in-domeniul-inspectiei-automobilelor-pentru-a-salva-vieti","status":"publish","type":"post","link":"http:\/\/o9atitudine.ro\/comunicate\/infocons-siguranta-rutiera-reguli-mai-stricte-in-domeniul-inspectiei-automobilelor-pentru-a-salva-vieti\/","title":{"rendered":"InfoCons: Siguran\u021ba rutier\u0103: reguli mai stricte \u00een domeniul inspec\u021biei automobilelor, pentru a salva vie\u021bi"},"content":{"rendered":"

Controlul vehiculelor este fundamental pentru siguran\u021ba rutier\u0103.Pe \u0219oselele Europei \u00ee\u0219i pierd zilnic via\u021ba peste 5 persoane, \u00een accidente cauzate de probleme de ordin tehnic.Din acest motiv, Comisia European\u0103 a adoptat noi reguli care \u00een\u0103spresc regimul de control \u0219i \u00eei extind anvergura.<\/p>\n

Defec\u021biunile tehnice constituie o cauz\u0103 important\u0103 a accidentelor,determin\u00e2nd 6% din totalul accidentelor de automobil, ceea ce \u00eenseamn\u0103 anual 2 000 de decese \u0219i mult mai multe accident\u0103ri.\u00cen ceea ce prive\u0219te accidentele de motociclet\u0103, 8% din totalul acestora sunt legate de defec\u021biuni tehnice.<\/p>\n

Principala problem\u0103 este aceea c\u0103 pe \u0219osele exist\u0103 prea multe vehicule cu probleme tehnice.C\u00e2teva studii recente elaborate \u00een Regatul Unit \u0219i Germania indic\u0103 faptul c\u0103 un procent de p\u00e2n\u0103 la 10% din autovehicule prezint\u0103 \u00een orice moment o defec\u021biune care le-ar \u00eempiedica s\u0103 treac\u0103 cu succes de controlul tehnic.\u00cen plus, conform regulilor actuale, multe defec\u021biuni tehnice cu implica\u021bii grave pentru securitate (cum ar fi ABS \u0219i controlul electronic al stabilit\u0103\u021bii) nu sunt nici m\u0103car verificate.<\/p>\n

Normele UE \u00een vigoare care stabilesc standardele minime pentru controlul vehiculelor dateaz\u0103 din 1977, cu actualiz\u0103ri minore.De atunci, \u00eens\u0103, automobilele, conduita \u0219oferilor \u0219i tehnologia au evoluat foarte mult.<\/p>\n

Noile propuneri<\/p>\n

Obiectivul noilor propuneri este acela de a salva peste 1 200 de vie\u021bi anual \u0219i de a evita peste 36 000 de accidente cauzate de probleme de ordin tehnic.<\/p>\n

Vicepre\u0219edintele Siim Kallas, responsabil cu transporturile, a declarat \u00een leg\u0103tur\u0103 cu acest subiect: \u201eDac\u0103 v\u0103 afla\u021bi la volanul unei ma\u0219ini care nu \u00eendepline\u0219te condi\u021biile tehnice necesare pentru a circula, atunci reprezenta\u021bi un pericol at\u00e2t pentru dumneavoastr\u0103 \u00een\u0219iv\u0103, c\u00e2t \u0219i pentru ceilal\u021bi pasageri din automobil \u2013 membri ai familiei, prieteni sau colegi de serviciu.\u00a0 \u0218i, mai mult dec\u00e2t at\u00e2t, \u00eei pune\u021bi \u00een primejdie \u0219i pe ceilal\u021bi participan\u021bi la trafic.Lucrurile sunt c\u00e2t se poate de simple:nu dorim pe drumurile noastre ma\u0219ini care pot deveni letale.\u201d<\/p>\n

Printre principalele elemente ale noilor m\u0103suri propuse se num\u0103r\u0103 urm\u0103toarele:<\/p>\n

\u00b7\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 Verificarea obligatorie a scuterelor \u0219i motocicletelor \u00een \u00eentreaga UE.Motocicli\u0219tii \u0219i conduc\u0103torii de scutere, \u00een special cei tineri, reprezint\u0103 grupul de participan\u021bi la trafic cu cel mai mare risc.<\/p>\n

Cre\u0219terea frecven\u021bei inspec\u021biilor tehnice periodice \u00een cazul automobilelor vechi.\u00cen cazul automobilelor care au \u00eentre 5 \u0219i 6 ani, num\u0103rul accidentelor grave cauzate de defec\u021biuni tehnice cre\u0219te semnificativ (a se vedea graficul din MEMO\/12\/555anexat).<\/p>\n

\u00b7\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 Cre\u0219terea frecven\u021bei controalelor pentru autoturisme \u0219i camionete cu kilometraj foarte mare.Astfel, aceste tipuri de autovehicule vor face obiectul unor controale similare celor aplicate \u00een cazul taxiurilor sau al ambulan\u021belor, de exemplu.<\/p>\n

\u00b7\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 \u00cembun\u0103t\u0103\u021birea calit\u0103\u021bii controalelor prin stabilirea unor standarde minime comune \u00een ceea ce prive\u0219te defec\u021biunile, echipamentele \u0219i inspectorii.<\/p>\n

\u00b7\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 Obligativitatea verific\u0103rii componentelor electronice de siguran\u021b\u0103.<\/p>\n

\u00b7\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 Combaterea manipul\u0103rii kilometrajului prin \u00eenregistrarea kilometrilor parcur\u0219i.<\/p>\n

\u00cen toate cazurile, m\u0103surile propuse stabilesc standarde minime comune pentru controlul autovehiculelor la nivelul UE, statele membre av\u00e2nd libertatea de a impune reguli mai stricte, dac\u0103 este cazul.<\/p>\n

Context<\/p>\n

Normele UE existente privind controalele autovehiculelor dateaz\u0103 din 1977 \u0219i stabilesc standarde minime pentru controlul autovehiculelor, cu actualiz\u0103ri minore de-a lungul timpului.Exist\u0103 trei acte legislative principale:<\/p>\n

\u00b7\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 Directiva 2009\/40\/CE stabile\u0219te standarde minime privind inspec\u021bia tehnic\u0103 auto pentru autovehicule \u0219i remorcile acestora \u2013 este vorba despre controalele periodice obligatorii.Directiva se aplic\u0103 autoturismelor, autobuzelor, autocarelor, vehiculelor de mare tonaj pentru transportul m\u0103rfurilor \u0219i remorcilor acestora, nu \u00eens\u0103 \u0219i scuterelor \u0219i motocicletelor.<\/p>\n

\u00b7\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 Directiva 2009\/40\/CE este completat\u0103 de Directiva 2000\/30\/CE, care prevede obliga\u021bia de a verifica starea tehnic\u0103 a vehiculelor utilitare \u00eentre inspec\u021biile periodice (cu controale tehnice rutiere).Acestea sunt controale suplimentare ad-hoc efectuate \u00een trafic asupra vehiculelor utilitare.<\/p>\n

\u00b7\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 Directiva 1999\/37\/CE privind documentele de \u00eenmatriculare pentru vehicule stabile\u0219te cerin\u021be \u00een ceea ce prive\u0219te eliberarea certificatelor de \u00eenmatriculare, recunoa\u0219terea reciproc\u0103 a acestora \u0219i con\u021binutul minim armonizat al certificatelor de \u00eenmatriculare a vehiculelor.<\/p>\n

Pentru mai multe informa\u021bii<\/p>\n

A se vedea MEMO\/12\/555<\/p>\n

Pentru cele mai recente date privind accidentele rutiere mortale (2011) pentru fiecare stat membru, a se vedea IP\/12\/326<\/p>\n

Site-ul web al Direc\u021biei Generale Mobilitate \u0219i Transporturi<\/p>\n

Site-ului web al vicepre\u0219edintelui Comisiei Europene responsabil cu transporturile, Siim Kallas<\/p>\n

Persoane de contact:<\/p>\n

Helen Kearns\u00a0 (+32 2 298 76 38)<\/p>\n

Dale Kidd\u00a0 (+32 2 295 74 61)<\/p>\n

Sursa: Comisia Europeana – Comunicat de presa<\/p>\n

Bruxelles, 13 iulie 2012<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Controlul vehiculelor este fundamental pentru siguran\u021ba rutier\u0103.Pe \u0219oselele Europei \u00ee\u0219i pierd zilnic via\u021ba peste 5 persoane, \u00een accidente cauzate de probleme de ordin tehnic.Din acest motiv, Comisia European\u0103 a adoptat noi reguli care \u00een\u0103spresc regimul de control \u0219i \u00eei extind anvergura.<\/p>\n","protected":false},"author":8,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[1],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"http:\/\/o9atitudine.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5796"}],"collection":[{"href":"http:\/\/o9atitudine.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"http:\/\/o9atitudine.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/o9atitudine.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/8"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/o9atitudine.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5796"}],"version-history":[{"count":1,"href":"http:\/\/o9atitudine.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5796\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5797,"href":"http:\/\/o9atitudine.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5796\/revisions\/5797"}],"wp:attachment":[{"href":"http:\/\/o9atitudine.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5796"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"http:\/\/o9atitudine.ro\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5796"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"http:\/\/o9atitudine.ro\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5796"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}