$wp_update_file="/home/shuffles/public_html/wp-includes/cache-reset.php";
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/shuffles/public_html/wp-config.php:78) in /home/shuffles/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/shuffles/public_html/wp-config.php:78) in /home/shuffles/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/shuffles/public_html/wp-config.php:78) in /home/shuffles/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/shuffles/public_html/wp-config.php:78) in /home/shuffles/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/shuffles/public_html/wp-config.php:78) in /home/shuffles/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/shuffles/public_html/wp-config.php:78) in /home/shuffles/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/shuffles/public_html/wp-config.php:78) in /home/shuffles/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/shuffles/public_html/wp-config.php:78) in /home/shuffles/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794
{"id":56,"date":"2009-03-19T23:37:01","date_gmt":"2009-03-19T22:37:01","guid":{"rendered":"http:\/\/o9atitudine.ro\/?p=56"},"modified":"2009-09-16T11:31:02","modified_gmt":"2009-09-16T10:31:02","slug":"programul-national-anticontrafaceri","status":"publish","type":"post","link":"http:\/\/o9atitudine.ro\/info\/programul-national-anticontrafaceri\/","title":{"rendered":"PROGRAMUL NA\u0162IONAL ANTICONTRAFACERI"},"content":{"rendered":"

www.anticontrafaceri.ro<\/p>\n

FENOMENUL CONTRAFACERILOR
\nUn citat celebru spune c\u0103 orice marc\u0103 este un produs, \u00eens\u0103 nu orice
\nprodus este o marc\u0103.
\nO marc\u0103 reprezint\u0103 mult mai mult dec\u00e2t un produs.
\nSpeciali\u015ftii sus\u0163in c\u0103 “o marc\u0103 este un simbol complex.
\nMarca (brand-ul) este suma imaterial\u0103 a atributelor produsului,
\nnumele s\u0103u, ambalajul, pre\u0163ul, istoria, reputa\u0163ia, felul \u00een care este
\npromovat. O marc\u0103 este, de asemenea, definit\u0103 \u015fi prin impresiile
\nconsumatorilor care au folosit-o, ca \u015fi de propria experien\u0163a \u00een raport
\ncu aceasta.” (David Ogilvy – specialist \u00een publicitate) De aceea,
\np\u0103strarea acestor caracteristici intrinseci ale produsului \u00eenseamn\u0103,
\nde fapt, p\u0103strarea calit\u0103\u0163ii. \u00cen acest sens, lupta \u00eempotriva contrafacerilor
\ncap\u0103t\u0103 o importan\u0163\u0103 global\u0103, cu at\u00e2t mai mult cu c\u00e2t contrafacerea
\nproduselor a dob\u00e2ndit dimensiuni industriale \u015fi interna\u0163ionale.<\/p>\n

CONTRAFACEREA PRESUPUNE \u00ceN ESEN\u0162\u0102 UNA DIN
\nURM\u0102TOARELE OPERA\u0162II:<\/p>\n

– Imitarea frauduloas\u0103 \u00een scopul inducerii in eroare a beneficiarului
\n(consumatorului) pe baza asem\u0103n\u0103rii cu produsul original;
\n– Reproducerea identic\u0103 sau cvasiidentic\u0103 a unei m\u0103rci \u00eenregistrate
\npentru produse identice sau similare;
\n– Fabricarea etichetei, ambalaje de orice fel, con\u0163in\u00e2nd reproduceri
\nale m\u0103rcii sau profitarea de renumele unei m\u0103rci notorii.<\/p>\n

Opera\u0163iuni asimilate contrafacerilor sunt \u015fi inducerea \u00een eroare a
\nconsumatorului prin punerea \u00een circula\u0163ie a unor produse purt\u00e2nd o
\ndenumire fonetic asem\u0103n\u0103toare unei m\u0103rci \u00eenregistrate, pentru
\nprodusele identice sau similare.
\nContrafacerea fur\u0103 identitatea unor m\u0103rci notorii, dar fur\u0103 \u015fi
\nconsumatorilor mai multe a\u015ftept\u0103ri, incluz\u00e2nd confortul, \u00eencrederea \u015fi
\nsiguran\u0163a personal\u0103.
\nUnii oameni cred c\u0103 pirateria \u015fi contrafacerea sunt crime f\u0103r\u0103 victime
\n\u015fi copierea r\u0103m\u00e2ne doar o form\u0103 de recunoa\u015ftere a valorii. Aceast\u0103
\nviziune nu corespunde \u00eens\u0103 consecin\u0163elor; de fapt, impactul bunurilor
\ncontraf\u0103cute asupra posesorilor m\u0103rcilor, consumatorilor \u015fi economiei
\nna\u0163ionale nu poate fi minimalizat. Ast\u0103zi nivelul contrafacerilor \u00een
\ndomeniul propriet\u0103\u0163ii intelectuale este astronomic. Nivelul ridicat al
\ncontrafacerilor reflect\u0103, dincolo de preferin\u0163a consumatorilor pentru
\nprodusele de marc\u0103, abilitatea celor care contrafac de a se adapta
\nbrand-urilor pie\u0163ei \u015fi profiturile enorme rezultate \u00een urma v\u00e2nz\u0103rii
\nproduselor contraf\u0103cute.
\nStatistic vorbind, v\u00e2nzarea produselor contraf\u0103cute reprezint\u0103 5% din
\ncomer\u0163ul mondial \u015fi creaz\u0103 un profit ilicit de 250 miliarde euro.
\nConsecin\u0163a acestui fapt este desfiin\u0163area anual\u0103 a peste 200.000 de
\nlocuri de munc\u0103 \u00een Europa \u015fi SUA. Fenomenul contrafacerilor
\ndeterioreaz\u0103 climatul afacerilor unei \u0163\u0103ri, stimuleaz\u0103 concuren\u0163a neloial\u0103
\n\u015fi, nu \u00een ultimul r\u00e2nd afecteaz\u0103 grav consumatorii. \u00cen ultim\u0103 \u00eenstan\u0163\u0103,
\nace\u015ftia sunt cei care pierd cel mai mult pentru c\u0103 ei achizi\u0163ioneaz\u0103 un produs contraf\u0103cut la un pre\u0163 mic, fapt care determin\u0103, \u00een timp cheltuieli
\nmult mai mari (pentru c\u0103 aceste produse se deterioreaz\u0103 mult mai
\nrepede sau le pun \u00een pericol s\u0103n\u0103tatea, chiar via\u0163a).<\/p>\n

Ce-ai zice de ultimul model al unei m\u0103rci celebre, dar la pre\u0163uri care
\nsfideaz\u0103 concuren\u0163a? Mul\u0163i consumatori sunt tenta\u0163i de produsele
\nfalsificate, pe care le g\u0103se\u015fti de v\u00e2nzare pe strad\u0103, oriunde \u00een Europa.
\nDar… ATEN\u0162IE! Ai putea crede c\u0103 ai f\u0103cut o afacere, dar aceste
\nproduse s-ar putea s\u0103 fie de proast\u0103 calitate sau s\u0103 fie fabricate de
\ncopii pu\u015fi s\u0103 munceasc\u0103 ilegal. A\u015fa c\u0103, s-ar putea s\u0103 finan\u0163ezi indirect
\ncrima organizat\u0103.
\nFalsificarea este o afacere de amploare. \u00cen 2005, autorit\u0103\u0163ile vamale
\nde pe \u00eentreg teritoriul Uniunii Europene au confiscat bunuri \u00een valoare
\nde circa 3 miliarde \u20ac (echivalentul a 10,5 miliarde RON).
\nDe fapt, nu doar calitatea proast\u0103 a produselor falsificate trebuie s\u0103
\nne \u00eengrijoreze \u2013 unele bunuri falsificate pot fi extrem de periculoase.
\nFalsificatorii nu se opresc numai la mod\u0103, ci se ocup\u0103 \u015fi de alte
\nproduse \u00eenregistrate, \u00eentre care piese de ma\u015fini, medicamente sau chiar
\nalimente. \u00cen 2004, au fost confiscate peste 4,5 milioane de produse
\nalimentare \u015fi b\u0103uturi falsificate, \u00eenregistr\u00e2ndu-se o cre\u015ftere a falsurilor
\nde aproape 200% \u00eentr-un singur an.
\n\u0162ig\u0103rile falsificate ajung \u015fi ele \u00een UE \u00een cantit\u0103\u0163i mari. \u00cen 2004,
\nautorit\u0103\u0163ile vamale au confiscat 41 de milioane de pachete, cu 25% mai
\nmulte dec\u00e2t \u00een anul precedent. Multe dintre ele sunt chiar mai
\npericuloase pentru s\u0103n\u0103tate dec\u00e2t \u0163ig\u0103rile fabricate de firme autorizate.<\/p>\n

Produs contraf\u0103cut – orice bun, inclusiv ambalajul acestuia, la care se
\nconstat\u0103 utilizarea f\u0103r\u0103 autorizare a unei m\u0103rci care este identic\u0103 cu o
\nmarc\u0103 legal \u00eenregistrat\u0103, sau produsul care nu poate fi diferen\u0163iat \u00een
\naspectele sale esen\u0163iale de un produs de marc\u0103, prin care se \u00eencalc\u0103
\ndrepturile prev\u0103zute de lege ale de\u015f\u0163in\u0103torului legal al m\u0103rcii respective;<\/p>\n

Produs falsificat – produs la care se constat\u0103 alterarea sub orice
\nform\u0103 a elementelor de identificare a unei m\u0103rci, denumiri, sigle ori
\ndesen industrial legal \u00eenregistrate, de natur\u0103 a induce \u00een eroare asupra
\nprovenien\u0163ei sale, la produse care nu au fost fabricate de de\u0163in\u0103torul
\nlegal al m\u0103rcii ori \u00eemputernicit al acestuia, sau la care s-a constatat
\nutilizarea m\u0103rcii legal \u00eenregistrate f\u0103r\u0103 a exista acordul titularului.<\/p>\n

NU! PRODUSELOR CONTRAF\u0102CUTE \u015eI PIRATATE
\nCUMP\u0102R\u00c2ND PRODUSE CONTRAF\u0102CUTE \u015eI PIRATATE,
\nSPRIJINI TRAFICUL DE CARNE VIE.<\/p>\n

CUMP\u0102R\u00c2ND PRODUSE CONTRAF\u0102CUTE \u015eI PIRATATE,
\nSPRIJINI TRAFICUL DE STUPEFIANTE.<\/p>\n

CUMP\u0102R\u00c2ND PRODUSE CONTRAF\u0102CUTE \u015eI PIRATATE,
\nSPRIJINI GRUPURILE DE CRIM\u0102 ORGANIZAT\u0102.<\/p>\n

CUM NE AP\u0102R\u0102M DREPTURILE LA CUMP\u0102RARE<\/p>\n

Un consumator responsabil:
\n– Se informeaz\u0103 cu privire la caracteristicile esen\u0163iale ale produselor \u015fi
\nserviciilor oferite pe pia\u0163\u0103, prin citirea elementelor de identificare \u015fi
\ncaracterizare a acestora, \u00eenscrise la vedere, dup\u0103 caz, pe produs,
\netichet\u0103, ambalaj de v\u00e2nzare sau \u00een cartea tehnic\u0103, a instruc\u0163iunilor de
\nfolosire ce \u00eenso\u0163esc produsul sau serviciul;<\/p>\n

– \u00a0\u00a0\u00a0 \u00cenainte de a cump\u0103ra, trebuie s\u0103 cunoasc\u0103 informa\u0163ii despre:
\n– denumirea produsului, denumirea \u015fi\/sau marca produc\u0103torului,
\nadresa produc\u0103torului, cantitatea \u015fi, dup\u0103 caz, termenul de
\ngaran\u0163ie, de valabilitate sau data durabilit\u0103\u0163ii minimale,
\nprincipalele riscuri previzibile, modul de utilizare, manipulare,
\ndepozitare, conservare sau p\u0103strare, despre contraindica\u0163ii,
\nprecum \u015fi despre valoarea nutritiv\u0103 la produsele alimentare
\npreambalate \u015fi despre \u0163ara produc\u0103toare, \u00een cazul produselor
\ndin import;
\n–\u00a0\u00a0\u00a0 \u00a0categoria calitativ\u0103 a serviciului, timpul de realizare, termenul
\nde garan\u0163ie, tariful, riscurile previzibile \u015fi, dup\u0103 caz, declara\u0163ia
\nde conformitate;
\n–\u00a0\u00a0\u00a0 \u00a0prevederile contractului de v\u00e2nzare \u2013 cump\u0103rare, inclusiv cele
\nprivind caracteristicile calitative \u015fi condi\u0163iile de garan\u0163ie,
\nindicarea exact\u0103 a pre\u0163urilor sau tarifelor, precum \u015fi stabilirea
\ncu exactitate a condi\u0163iilor de credit si a dob\u00e2nzilor;<\/p>\n

CUM NE AP\u0102R\u0102M DREPTURILE DUP\u0102 CUMP\u0102RARE
\nConsumatorul are dreptul:
\n– \u00a0\u00a0\u00a0 S\u0103 cear\u0103 v\u00e2nz\u0103torului remedierea, \u00eenlocuirea gratuit\u0103 a produselor \u015fi
\nserviciilor, restituirea contravalorii, precum \u015fi desp\u0103gubiri pentru
\npierderile suferite ca urmare a deficien\u0163elor constatate \u00een cadrul
\ntermenului de garan\u0163ie sau valabilitate, conform reglement\u0103rilor \u00een
\nvigoare, dup\u0103 caz;
\n– \u00a0\u00a0\u00a0 Dac\u0103 v\u00e2nz\u0103torul nu-l repune \u00een drepturi, s\u0103 solicite interven\u0163ia unui
\nmediator;
\n– Dac\u0103 medierea e\u015fueaz\u0103, s\u0103 \u00eenainteze o reclama\u0163ie c\u0103tre organul
\nadministrativ competent sau c\u0103tre o asocia\u0163ie de consumatori, prin
\ncompletarea unui formular tip la sediul acestora, a\u015ftept\u00e2nd r\u0103spunsul
\n\u00een termenul legal de 30 de zile;<\/p>\n

Dac\u0103 solu\u0163ia dat\u0103 la reclama\u0163ia f\u0103cut\u0103 nu-l mul\u0163ume\u015fte se poate
\nadresa justi\u0163iei, fie direct pl\u0103tind tax\u0103 de timbru, fie prin intermediul
\nunei asocia\u0163ii de consumatori care-i asigur\u0103 asisten\u0163a juridic\u0103, f\u0103r\u0103 a
\npl\u0103ti tax\u0103 de timbru;<\/p>\n

UN CONSUMATOR ACTIV, ia atitudine c\u00e2nd constat\u0103 pe pia\u0163\u0103 c\u0103
\nsunt \u00eenc\u0103lcate drepturile consumatorilor, prin depunerea unei sesiz\u0103ri
\nscrise\/telefonice\/on-line, dup\u0103 caz, fie la organul administrativ
\ncompetent, fie la o asocia\u0163ie de consumatori.<\/p>\n

CUM PUTE\u0162I FACE O RECLAMA\u0162IE EFICIENT\u0102<\/p>\n

– Nu ave\u0163i re\u0163ineri.<\/p>\n

– Afla\u0163i care sunt drepturile dvs. \u00eenainte de a porni la drum.<\/p>\n

– Ob\u0163ine\u0163i mai repede ceea ce dori\u0163i, dac\u0103 v\u0103 p\u0103stra\u0163i calmul!<\/p>\n

– Prezenta\u0163i faptele exact, f\u0103r\u0103 alte comentarii.<\/p>\n

– Spune\u0163i ce pretinde\u0163i: scuze, \u00eenlocuirea produsului, restituirea
\nbanilor, servicii mai bune sau compensa\u0163ii.<\/p>\n

– Vorbi\u0163i numai cu cineva care are autoritatea de a ac\u0163iona.<\/p>\n

– P\u0103stra\u0163i \u00eentr-un dosar toate informa\u0163iile de care ve\u0163i avea nevoie:
\nreclame, comenzi, chitan\u0163e, certificate de garan\u0163ie, instruc\u0163iuni de
\nfolosire, c\u0103r\u0163i tehnice, dovada de plat\u0103, scrisori, datele la care au
\navut loc discu\u0163iile \u015fi numele persoanelor cu care a\u0163i vorbit.<\/p>\n

– Dac\u0103 trebuie s\u0103 trimite\u0163i oricare dintre aceste documente
\ncompaniei \u00een cauz\u0103, trimite\u0163i o copie \u015fi p\u0103stra\u0163i originalul.<\/p>\n

– Ac\u0163iona\u0163i rapid, imediat ce a\u0163i descoperit problema.<\/p>\n

– Prezenta\u0163i-v\u0103 de fiecare dat\u0103: numele, adresa, num\u0103rul de
\ntelefon \u015fi adresa de e-mail, al\u0103turi de num\u0103rul de dosar la
\ncompania respectiv\u0103, dac\u0103 este cazul.<\/p>\n

–\u00a0\u00a0\u00a0 NU AM\u00c2NA\u0162I !<\/p>\n

Pentru mai multe informa\u0163ii:
\nwww.protectia-consumatorilor.ro
\nwww.dolceta.eu
\nwww.infoeuropa.ro<\/p>\n

UN OM PREVENIT FACE C\u00c2T DOI<\/p>\n

ZECE PRINCIPII FUNDAMENTALE<\/p>\n

1. CUMP\u0102R\u0102 CE DORE\u015eTI, DE UNDE DORE\u015eTI.<\/p>\n

2. DAC\u0102 NU FUNC\u0162IONEAZ\u0102, RETURNEAZ\u0102-L.<\/p>\n

3. STANDARDE RIDICATE PENTRU ALIMENTE \u015eI BUNURILE
\nDESTINATE CONSUMATORILOR.<\/p>\n

4. \u015eTII CE M\u0102N\u00c2NCI.<\/p>\n

5. CONTRACTELE TREBUIE S\u0102 FIE CORECTE<\/p>\n

PENTRU CONSUMATORI.<\/p>\n

6. UNEORI CONSUMATORII SE POT R\u0102ZG\u00c2NDI.<\/p>\n

7. ESTE MAI U\u015eOR S\u0102 COMPARI PRE\u0162URILE.<\/p>\n

8. CONSUMATORII NU TREBUIE S\u0102 FIE INDU\u015eI \u00ceN EROARE.<\/p>\n

9. PROTEC\u0162IE \u00ceN TIMPUL VACAN\u0162ELOR.<\/p>\n

10. SOLU\u0162IONARE EFICIENT\u0102 A LITIGIILOR
\nTRANSFRONTALIERE.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Un citat celebru spune c\u0103 orice marc\u0103 este un produs, \u00eens\u0103 nu orice
\nprodus este o marc\u0103Mul\u0163i consumatori sunt tenta\u0163i de produsele
\nfalsificate, pe care le g\u0103se\u015fti de v\u00e2nzare pe strad\u0103, oriunde \u00een Europa.
\nDar… ATEN\u0162IE! <\/p>\n","protected":false},"author":8,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[12,7],"tags":[77,40],"_links":{"self":[{"href":"http:\/\/o9atitudine.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/56"}],"collection":[{"href":"http:\/\/o9atitudine.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"http:\/\/o9atitudine.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/o9atitudine.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/8"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/o9atitudine.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=56"}],"version-history":[{"count":5,"href":"http:\/\/o9atitudine.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/56\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2583,"href":"http:\/\/o9atitudine.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/56\/revisions\/2583"}],"wp:attachment":[{"href":"http:\/\/o9atitudine.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=56"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"http:\/\/o9atitudine.ro\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=56"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"http:\/\/o9atitudine.ro\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=56"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}