InfoCons-Protectia-Consumatorilor-Protectia-Consumatorului• Consumatorii au dreptul sa încheie un contract în care trebuie precizate datele de identificare ale furnizorului, drepturile si obligatiile partilor, durata contractului, metodele si conditiile de plata, raspunderea contractuala, modalitatile de rezolvare a reclamatiilor si cerintele de reziliere.

• Facturile de energie electrica trebuie sa includa datele de identificare a furnizorului.

• Furnizorii trebuie sa ofere cel putin 2 metode de plata din care sa alegi:

Metode principale de plata

• Plată directă:

– la domiciliul consumatorului, direct la reprezentantul furnizorului;

– la casieriile furnizorului;

– în locurile desemnate de catre furnizor – posta, banci, benzinarii etc.

• Prin card bancar

• Prin ordin de plată

• On-line (pe internet)

• Metoda de plata pe care o alegi trebuie sa fie prevazuta în contract. Furnizorul nu poate schimba metoda de plata fara a te contacta mai întâi pentru a discuta alternativele.

• Facturile trebuie sa se bazeze pe citirea contoarelor în functie de sistemul de citire agreat.

• Ai la dispozitie 15 zile pentru a-ti plati energia electrica pe care ai consumat-o.

• Furnizorii pot înceta un contract pentru comportament fraudulos sau pentru situatii repetate de neplata, respectând regulile ANRE.

• Mai multe informatii sunt disponibile pe spatele facturii tale.

www.anre.ro

By o9admin