Servicii CFR pentru persoane cu mobilitate redusa(PMR)
Pentru persoanele cu mobilitate redusă(PMR) CFR Călători asigură gratuit, în anumite staţii şi în anumite trenuri în trafic intern şi internaţional, următoarele tipuri de servicii:
- Asistenţă în staţiile de plecare, de destinaţie şi în staţiile de schimbare a trenurilor, după caz, adaptat dizabilităţii fiecărui călător.
- Servicii suplimentare necesare PMR:
– îmbarcarea şi debarcarea persoanelor în scaun cu rotile pliabil sau nu, cu sau fără însoţitor, prin soluţii diferite în funcţie de greutatea acestuia
– însoţirea în incinta staţiei CF şi până la îmbarcarea în tren a persoanelor nevăzătoare, cu deficienţe de vedere sau de auz şi a persoanelor cu handicap mental
– însoţirea de la coborârea din tren până la ieşirea din staţie a persoanelor nevăzătoare, cu deficienţe de vedere sau de auz şi a persoanelor cu handicap mental
- Rezervarea locurilor speciale în trenurile în care există locuri dedicate transportului PMR (pentru transportul persoanelor cu dizabilitate motorie în scaun cu rotile)
- Asistenţă la bordul trenurilor în circulaţie
·
CFR Călători oferă servicii de asistenţă la toate trenurile de rang superior (IC si IR),numai între staţiile deschise acestui tip de transport, pentru toate categoriile PMR cu excepţia persoanelor cu dizabilitate motorie în scaun cu rotile nepliabil.
Pentru persoanele cu dizabilitate motorie în scaun cu rotile nepliabil, se asigură servicii de asistenţă numai între staţiile deschise acestui tip de transport si doar la anumite trenuri.
Pentru a vizualiza statiile si trenurile pentru care se asigura astfel de servicii click aici
Serviciile menţionate mai sus sunt asigurate pentru următoarele categorii de persoane cu mobilitate redusă:
- Persoane cu dizabilitate motorie în scaun cu rotile
- Persoane fără vedere – orbi
- Persoane cu dizabilitate motorie
- Persoane cu deficienţe de auz
- Persoane cu deficienţe de vedere
- Persoane cu handicap mental
Pentru a beneficia de serviciile specifice aferente dizabilităţii dvs. pentru călătoria pe calea ferată, este necesar să le solicitaţi cel mai târziu cu 48 ore înainte de data călătoriei, cu precizarea tuturor detaliilor necesare (date de identificare, dizabilitate, servicii necesare etc.) astfel:
o prin completarea formularului tipizat disponibil în punctele de vânzare ale CFR Călători sau alţi distribuitori autorizaţi,
sau
o prin completarea on-line a cererii de servicii PMR (click aici)
În cazul în care veţi completa formularul tipizat în punctele de vânzare ale CFR Călători sau alţi distribuitori autorizaţi, staţii CF sau agenţii de voiaj, sub îndrumarea personalului din ghişeu trebuie să ţineţi cont de următoarele:
- Cererea dvs. de asistenţă va fi înregistrată sub un număr unic ce vă va fi comunicat la depunerea cererii.
- Legitimaţiile de călătorie necesare călătoriei dvs. trebuie achiziţionate începând din ziua următoare în maxim 3 zile calendaristice, dar nu mai târziu de 24 ore înainte de data şi ora de plecare a primului tren din ruta aleasă de dvs. La achiziţionarea legitimaţiilor de călătorie vi se va înmâna “Formularul tip de confirmare a asigurării serviciilor solicitate”, ce va conţine toate detaliile necesare călătoriei dvs.
- În cazul în care nu achiziţionaţi legitimaţiile de călătorie în termenul precizat, solicitarea dvs. va fi anulată.
Este important să ştiţi că puteţi solicita servicii de asistenţă şi în cazul în care deţineţi legitimaţii de călătorie şi rezervări în trafic internaţional cu urcare, schimbare de tren sau coborâre într-o staţie de pe teritoriul României. În acest caz, vă rugăm să prezentaţi aceste legitimaţii la depunerea cererii de asistenţă şi să completaţi formularul tipizat corespunzător sub îndrumarea personalului din ghişeu.
În situaţia în care după achiziţionarea legitimaţiilor de călătorie doriţi anularea acesteia şi restituirea tarifelor achitate, este necesar să vă prezentaţi în orice punct de vânzare al CFR Călători sau alţi distribuitori autorizaţi, staţii CF sau agenţii de voiaj înainte de plecarea primului tren din ruta aleasă de dvs. unde veţi completa un formular de renunţare la serviciile specifice solicitate şi anulare a călătoriei
Prezentarea certificatului nominal ce atestă dizabilitatea este obligatorie în următoarele situaţii:
· La solicitarea serviciilor specifice într-un punct de vânzare al CFR Călători sau alţi distribuitori autorizaţi, staţii CF sau agenţii de voiaj pentru completarea formularului tipizat
· La prezentarea în staţia de plecare dacă solicitarea dvs. a fost efectuată on-line
Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro ), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor – membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori.
FII INFORMAT! IA ATITUDINE! – 0219615
Sursa : CFR
Thu, May 8, 2014
Comunicate