InfoCons-Protectia-Consumatorilor-Protectia-ConsumatoruluiAi dreptul să fii informat, inainte de a achizitiona un pachet de servicii turistice!
Agentul de turism trebuie să îți ofere, în scris, în limba română, detalii corecte și complete despre vacanța pe care o plănuiești (de exemplu: broșuri sau adrese de site-uri). Materialele prezentate trebuie să conțină toate informațiile relevante despre costuri, modalități de plată, călătorii planificate, locul deplasării, standarde de confort, mese incluse etc.

Pentru cazul în care ar intra în faliment, agenția de turism trebuie să-ți ofere informații cu privire la asigurarea existentă în astfel de cazuri. Analizează cu atenție conținutul contractului înainte de a fi semnat.

Dacă obligațiile agentului de turism nu se regăsesc în mod clar în contract, nu îl semna.

Important! Prețurile fixate în contract nu pot fi modificate, sub nicio formă, cu mai puțin de 20 de zile înainte de plecarea în călătorie. În cazul în care prețurile cresc cu peste 10%, indiferent de motivele majorării, poți rezilia contractul. În același timp, agenția de turism are obligația de a rambursa imediat toate sumele achitate, inclusiv comisionul.

Ai drepturi, dacă vacanța ta este schimbată sau anulată!
Din momentul în care ți-ai rezervat vacanța, agenția de turism nu poate face schimbări majore, cum ar fi schimbarea hotelului sau a datelor călătoriei în afară de cazul în care ai fost de acord cu aceste schimbări, în scris. Dacă nu ești de acord cu acestea, ai dreptul la o rambursare imediată, fără penalizări.

Dacă apar probleme după ce ți-ai început călătoria, agenția de turism are anumite obligații:
– Să îți ofere o alternativă corespunzătoare, fără majorarea prețurilor, pentru ca tu să îți poți continua călătoria;
– Să îți returneze diferența între sumele plătite și serviciile efectiv prestate în timpul călătoriei;
– Dacă, din motive întemeiate, nu accepți alternativele propuse, trebuie să ți se asigure transportul, fără costuri suplimentare, la locul de plecare sau în altă parte, cu acceptul tău;
– Dacă este necesar, să te despăgubească pentru serviciile pe care nu le-a prestat. În cazul în care ești nemulțumit de serviciile oferite, trebuie să întocmești o sesizare în scris, cu privire la deficiențele constatate la fața locului, pe care să o transmiți prompt, atât agenției, cât și prestatorului de servicii turistice (directorul hotelului, restaurantului). Dacă sesizarea nu este soluționată sau este soluționată parțial, trebuie să depui la sediul agenției, după încheierea călătoriei, o reclamație scrisă, în termenul prevăzut în contract. Agenția are obligația să îți comunice în scris răspunsul, în termen de 30 de zile calendaristice.

Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S.Romania – o9atitudine ! – InfoCons, unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.

By o9admin