InfoCons TE INFORMEAZA: FENOMENUL CONTRAFACERILOR
Un citat celebru spune că orice marcă este un produs, însă nu orice produs este o marcă.
O marcă reprezintă mult mai mult decât un produs. Specialiştii susţin că “o marcă este un simbol complex. Marca (brand-ul) este suma imaterială a atributelor produsului, numele său, ambalajul, preţul, istoria, reputaţia, felul în care este promovat. O marcă este, de asemenea, definită şi prin impresiile consumatorilor care au folosit-o, ca şi de propria experienţa în raport cu aceasta.” (David Ogilvy – specialist în publicitate). De aceea, păstrarea acestor caracteristici intrinseci ale produsului înseamnă, de fapt, păstrarea calităţii. În acest sens, lupta împotriva contrafacerilor capătă o importanţă globală, cu atât mai mult cu cât contrafacerea produselor a dobândit dimensiuni industriale şi internaţionale.
CONTRAFACEREA PRESUPUNE ÎN ESENŢĂ UNA DIN URMĂTOARELE OPERAŢII:
– Imitarea frauduloasă în scopul inducerii in eroare a beneficiarului (consumatorului) pe baza asemănării cu produsul original;
– Reproducerea identică sau cvasiidentică a unei mărci înregistrate pentru produse identice sau similare;
– Fabricarea etichetei, ambalaje de orice fel, conţinând reproduceri ale mărcii sau profitarea de renumele unei mărci notorii.
FII UN CONSUMATOR ACTIV si ia atitudine atunci când constati pe piaţă că sunt încălcate drepturile consumatorilor, prin depunerea unei sesizări scrise/telefonice/on-line, după caz, fie la organul administrative competent, fie la o asociaţie de consumatori.
Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – InfoCons, unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.
Thu, Nov 7, 2013
Comunicate