Ce se întâmplă dacă zborul tău are rezervări mai multe decât locuri?
Dacă ai un bilet valabil şi ai făcut check-in-ul la timp, dar ți se refuză îmbarcarea, ai dreptul la o compensație între 250 și 600 de euro. În cazul în care îți oferă un zbor alternativ, cu un program similar, operatorul aerian poate reduce cu 50% aceste compensații.

Ce se întâmplă dacă zborul tău este anulat?
Compania aeriană trebuie să-ți ofere două mesaje gratuite (telefon, fax sau e-mail), mese gratuite, băuturi răcoritoare, hotel și transport gratuit, în cazul în care ai nevoie să stai peste noapte. În plus, ai posibilitatea de a alege intre:
– Restituirea costului total al zborului, în termen de şapte zile;
– Redirecționarea la destinația finală, cu prima ocazie sau la o dată ulterioară, convenabilă pentru tine. De asemenea, ai dreptul la despăgubiri între 250 și 600 de euro, în funcție de momentul în care ai fost informat de anulare și de cauza acesteia.

 

Nu ai dreptul la despăgubiri în cazul în care:
– Anularea zborului este cauzată de împrejurări excepționale, care nu au putut fi evitate, cum ar fi incidentul petrecut în 2010, cu norul vulcanic;
– Ai fost informat despre anulare cu două săptămâni înainte de data plecării;
– Ai fost informat într-un termen mai scurt de 14 zile, dar ți s-a oferit redirecționarea în condiții apropiate de orarul inițial.

Ce se poate face în cazul în care bagajele tale sunt pierdute sau deteriorate?
În cazul în care bagajele tale au fost pierdute sau deteriorate ai dreptul, în conformitate cu politica companiei aeriene, de a primi o despăgubire de până la 1.220 euro. Pentru a o obține, trimite solicitarea ta companiei aeriene în termen de șapte zile – în cazul deteriorării – sau de 21 de zile – în cazul în care bagajul ajunge cu întârziere. Este bine să anunți compania imediat după incident, chiar dacă cererea efectivă de rambursare este trimisă ulterior, în termenele menționate.

Copilul tău zboară neînsoțit. Care sunt drepturile lui?
Copiii fără însoțitor și pasagerii cu mobilitate redusă sau persoanele care-i însoțesc pe aceștia au prioritate la transport și dreptul la asistență adecvată, cât mai repede posibil, în toate aeroporturile din UE.

IMPORTANT! Fie că îți cumperi biletul de la o agenție de bilete, fie că îl achiziționezi on-line, trebuie să te asiguri că prețul acestuia și costurile suplimentare sunt specificate clar, astfel încât să le poți compara cu alte oferte similare.

Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România – A.N.P.C.P.P.S.România – InfoCons, unica organizaţie din Romania cu drepturi depline în Consumers International, este o asociaţie de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct şi indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor.

 

 

By o9admin