Pasul 1

Afla care sunt drepturile tale in situatia mentionata. Daca nu reusesti sa gasesti informatiile care iti sunt necesare, cere sprijinul unei asociatii de consumatori.

Daca problema este mai complexa, incearca sa pui totul pe hartie, cat mai scurt posibil – cand s-a intamplat si ce anume. Este bine ca totul sa fie clar, structurat si sa nu te pierzi in detalii inutile.

Pasul 2

Fa o reclamatie in scris catre departamentul de relatii cu clientii al comerciantului. Acesta nu are un termen limita pentru a raspunde cererii tale, asa ca este bine sa incluzi in solicitarea ta un termen maxim de raspuns intre 15 si 30 de zile.

Scrie clar ceea ce pretinzi: scuze, despagubiri, repararea / inlocuirea produsului, restituirea contravalorii etc.

La cerere, ataseaza copii ale tuturor documentelor relevante: bonuri si chitante fiscale, factura, certificat de garantie, contract, comenzi, instructiuni de folosire, reclame, corespondenta purtata, dovezi de trimitere a corespondentei;  Nu trimite niciodata originalele.

Pasul 3

In cazul in care nu primesti un raspuns sau raspunsul primit nu te multumeste, adreseaza-te unei asociatii pentru protectia consumatorilor pentru a afla ce trebui sa faci in continuare, sau autoritatilor cu atributii in domeniu.

Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S.Romania – o9atitudine ! – InfoCons, unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.

 

o9atitudine-Protectia-Consumatorilor-_Protectia-Consumatorului

By o9admin