Practicile comerciale incorecte sunt activitati (precum publicitatea si marketingul) legate de promovarea, vânzarea sau furnizarea unui produs catre consumatori. O practica comerciala este incorecta daca este considerata inacceptabila pentru consumator, conform unor criterii specificate.

 

Pentru a intari increderea consumatorilor europeni in tranzactiile transfrontaliere a fost adoptata Directiva privind practicile comerciale incorecte.

Anumite practici comerciale din Europa sunt interzise PERMANENT in cadrul directivei. Cu alte cuvinte, aceste practici comerciale sunt considerate incorecte in orice imprejurare.

Pentru a garanta faptul ca comerciantii, specialistii in marketing si consumatorii cunosc actiunile interzise, a fost redactata o Lista neagra a practicilor incorecte.

Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S.Romania – o9atitudine ! – InfoCons va prezenta zilnic practici interzise, elemente ale  acestei liste negre:

 

11. Schemele piramidale

Crearea, exploatarea sau promovarea unui sistem de câştig piramidal în cadrul căruia un consumator plăteşte o cotizaţie în schimbul posibilităţii de a primi o parte din sumele provenite în special din cotizaţiile pe care le vor plăti noii membri şi nu din vânzarea sau consumul produselor.

12. Publicitate înşelătoare: „Sfârşitul contractului de închiriere! Lichidare de stocuri!”

Comerciantul afirmă că este pe cale să îşi înceteze activitatea sau să îşi mute sediul fără a intenţiona de fapt acest lucru.

13. Creşterea şanselor de câştig: cum să câştigi la jocurile de noroc

Afirmaţia că un produs poate mări şansele de câştig la jocurile de noroc.

14. Afirmaţii neîntemeiate privind capacitatea curativă: „Trickium 24 vă ajută să slăbiţi”

Afirmaţia neîntemeiată că un produs tratează boli, disfuncţii sau malformaţii.

Directiva vizează în special acele firme care fac afirmaţii neîntemeiate că un produs tratează boli, disfuncţii sau malformaţii. Un comerciant care face o afirmaţie privind efectul unui produs va trebui să o susţină cu argumente, indiferent de ţara în care comerciantul îşi are sediul.

15. Informaţii false privind piaţa

Diseminarea de informaţii de facto inexacte privind condiţiile pieţei sau posibilitatea de a găsi un produs, incitând astfel consumatorul să achiziţioneze produsul respectiv în condiţii mai puţin favorabile decât condiţiile normale ale pieţei.

 

Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – o9atitudine ! – InfoCons, unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International,  membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori.

 

 

 

By o9admin