InfoCons este alaturi de cei care se deplaseaza in Brazilia la Campionatul Mondial de Fotbal 2014!

DACA AI O PROBLEMA,  NE POTI SCRIE LA BRAZILIA@PROTECTIA-CONSUMATORILOR.RO

FII INFORMAT! IA ATITUDINE! – 0219615

Entitati de protectia consumatorilor la care poti apela atunci cand ai o problema :

Asociatia Nationala Pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania –InfoCons

www.protectia-consumatorilor.ro

 

Brazilian Institute for Consumer Law and Politics (Brasilcon)

http://brasilcon.org.br/

Fórum Nacional das Entidades Civis de Defesa do Consumidor (FNECDC)

Home

Fundação de Proteção e Defesa do Consumidor do Estado de São Paulo (PROCON-SP)

www.procon.sp.gov.br

IDEC – Instituto Brasileiro de Defesa do Consumidor (Council)

http://www.idec.org.br/

Instituto Alana

Home

PRO TESTE – Associação Brasileira de Defesa do Consumidor

http://www.proteste.org.br/

 

Condiţii de intrare şi regim de şedere

Cetăţenii români care doresc să călătorească în Brazilia nu au nevoie de viză de intrare. Perioada legală de şedere este de 90 de zile. Nu este nevoie de viză de tranzit.

Dacă doriţi să călătoriţi în scop turistic, folosiţi numai operatori acreditaţi şi nu vă îndepărtaţi de grupul turistic!

Pentru siguranţa dumneavoastră recomandăm:

  • Evitaţi circulaţia pe timp de noapte, locurile aglomerate, demonstraţiile şi deplasarea în zone izolate ale ţării.
  • Păstraţi în locuri sigure documentele şi valorile personale, biletele de călătorie, banii, cărţile de credit şi nu le expuneţi în mod vizibil asupra dumneavoastră sau în maşini.
  • În cazul călătoriilor cu autobuze sau trenuri este indicat să se păstreze atenţia asupra bagajelor pe întreaga durată a călătoriei.
  • Păstrați toate chitanțele și facturile produselor cumpărate și nu uitați că impozitele nu sunt specificate în acestea.
  • Când ieșiți din hotel, solicitați telefonul și adresa acestuia.
  • Folosiți doar taxi-urile autorizate de la și spre aeroport.

În cazul unor incidente care afectează siguranţa persoanei sau a bunurilor, se recomandă contactarea celui mai apropiat birou al poliţiei civile, militare şi/sau federale, în special.

În cazul pierderii paşaportului românesc, se recomandă sesizarea atât biroului local de poliţie civilă sau federală, cât şi a celui mai apropiat oficiu consular.

În cazul unor incidente grave care necesită intervenţia imediată a autorităţilor braziliene, trebuie apelate următoarele numere de urgenţă:

  • Poliţia rutieră federală: 191
  • Poliția rutieră statală: 198
  • Politia militară: 190
  • Poliţia rutieră: 1527
  • Salvare: 192
  • Pompieri: 193
  • Informaţii: 102
  • Apărarea civilă: 199
  • Centrul de asistență a femeilor: 180
  • Drepturile Omului: 100

Dacă în urma accidentului sunt răniţi, chemaţi poliţia locală după ce aţi acordat primul ajutor.
Sistemul medical

Vă recomandăm cu insistenţă să vă încheiaţi asigurare de călătorie, medicală şi de viaţă!

Totodată se recomandă vaccinarea împotriva febrei galbene şi malariei în special pentru următoarele zone: Acre, Amapa, Amazon, Bahia, Brasilia, Goias, Maranhao, Mato Grosso, Mato Grosso do Sul, Minas Gerais, Para, Rondonia, Roraima, Sao Paulo și Tocatins.

Vă recomandăm să vă luați propriile medicamente cu dumneavoatră, întrucât este dificil să le cumpărați în Brazilia fără prescripție medicală.

Hotel

Intrarea la hotel (check in), de obicei, se face la orele 14 sau 16 și ieșirea (check out) la orele 12.
Condiţii privind traficul auto

  • Circulaţia auto

Circulaţia auto se face pe partea dreapta a drumului.
Regulile de circulaţie aplicabile: prioritatea de dreapta şi conform semnelor de circulaţie recunoscute pe plan internaţional. Amenzile sunt foarte mari.

  • Starea drumurilor

Starea generală a autostrăzilor este bună.
Drumurile naţionale sunt într-o stare precară.

  • Centura de siguranţă

Centura de siguranţă este obligatorie.

  • Limitele de viteză admise

Limita maximă de viteză este de 100 Km/oră, marcat corespunzător prin indicatoare (sistem de radar electronic).

  • Parcarea

Parcarea se poate face în locuri special amenajate.

  • Permisul de conducere

Este recunoscut permisul de conducere auto românesc.

Utilizarea cărţilor de credit

Cărţile de credit internaţionale sunt recunoscute.

Este recomandat însă ca plata serviciilor şi operaţiunilor financiare uzuale să se facă în numerar, în moneda locală.

Nu țineți toți banii într-un singur loc
Aeroport

Reconfirmați biletul dus-întors cu cel puțin 24 de ore înainte de efectuarea călătoriei. Sosirea la aeroport se face cu cel puțin 2 ore înainte de îmbarcare. Pentru bunurile cumpărate în Brazilia, dar produse în afara ei (aparate de fotografiat sau calculatoare), vă recomandăm să aveți chitanțele sau facturile aferente. Nu lăsați niciodată bagajele nesupravegheate. Nu acceptați bagaje de la alte persoane.
Reglementări vamale

Este interzisă scoaterea din ţară a animalelor şi plantelor specifice faunei şi florei locale.

La intrarea în ţară, autorităţile locale pun la dispoziţia străinilor informaţii cu privire la regulile vamale.
Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor – membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori.

 

 

DACA AI O PROBLEMA?  NE POTI SCRIE LA BRAZILIA@PROTECTIA-CONSUMATORILOR.RO

FII INFORMAT! IA ATITUDINE! – 0219615

By o9admin