De asemenea, exista si o prevedere a Codului Fiscal prin art. 21, alineat 4, litera P , ce permite operatorilor economici care realizeaza sponsorizari in  beneficiul asociatiilor de consumatori, cat si a altor entitati neguvernamentale sa scada din impozitul pe profit datorat sumele aferente dar care sa indeplineasca cumulativ conditia de 3 ‰ din cifra de afaceri si sa nu depaseasca mai mult de 20 % din impozitul datorat catre stat.

Totodata, o alta prevedere a Codului Fiscal permite oricarui contribuabil (consumator) redirectionarea a 2% din impozitul pe venit, platibil statului, catre o organizatie neguvernamentala (asociatie, fundatie etc.)

Asociatiile de consumatori pot avea membri. Membrii asociatiilor de consumatori platesc o taxa anuala, stabilita de Consiliul Director.

Dintr-un numar de 444 de asociatii inregistrate la Camera Deputatilor, doar 127 sunt acreditate, printre care se regasesc si organizatii de consumatori.

La nivel national, exista in prezent mai multe asociatii de consumatori, de asemenea multe din acestea au constituit Federatii ale asociatiilor de consumatori.

Organizatiile de consumatori sunt contituite in baza Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii aprobata prin Legea nr. 246/2005.

Reprezentantii si membrii organizatiilor de protectia consumatorilor  nu au drept de control asupraoperatorilor economici, acestia pot doar semnala autoritatile locale cu drept de control, asupra problemelor identificate.”

By o9admin