Informaţii despre ceea ce urmează să cumpăraţi

Consumatorii au dreptul să primească informaţii clare, corecte şi complete din partea vânzătorilor cu privire la produsele sau serviciile pe care intenţionează să le cumpere.
De exemplu:

  • principalele caracteristici ale produsului
  • preţul care include toate taxele şi perioada în care acesta este valabil
  • costurile de livrare
  • modalităţile de plată, livrare sau executare
  • identitatea vânzătorului, precum şi adresa poştală şi de e-mail a acestuia
  • clauza care prevede posibilitatea de a vă retrage
  • durata minimă a contractului.

Aceste cerinţe se aplică numai bunurilor şi serviciilor achiziţionate de la comercianţi on-line înregistraţi în UE, NU şi cumpărăturilor făcute pe site-uri de licitaţii.

Este bine întotdeauna să verificaţi unde este înregistrat vânzătorul. Faptul că o adresă de internet se termină cu „.eu”, „.ie” sau „.co.uk” NU este o garanţie că acesta este situat sau înregistrat în UE.

Caz real

Andrzej, care locuieşte în Polonia, a cumpărat cărţi de pe internet, însă cardul său de credit a fost debitat de o sumă care depăşea preţul afişat în momentul tranzacţiei pe site.

Întrucât legislaţia UE îi obligă pe comercianţi să afişeze preţul corect, care include toate taxele, Andrzej a sesizat compania şi autorităţile poloneze. În urma intervenţiei autorităţilor, acesta a primit înapoi diferenţa de bani.

Sursa : europa.eu

Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S.Romania – o9atitudine! – InfoCons, unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.

o9atitudine-Protectia-Consumatorilor-_Protectia-Consumatorului

By o9admin