InfoCons-Protectia-Consumatorilor-Protectia-ConsumatoruluiAsociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons a realizat studiul pe produsele tip bere cu fruct ce se regasesc pe piata din Romania.

In cadrul studiului au fost analizate 10  produse tip bere cu fruct, achizitionate in mod aleatoriu si anonim in luna iulie 2014.

ATENTIE! Prin citirea etichetei se poate observa continutul maxim de fruct!

ATENTIE! Majoritatea produselor au suc de fruct din concentrat – CITESTE ETICHETA!

Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca, in ceea ce priveste numarul de E-uri, din cele 10 de tipuri de produse analizate:

– 40 %  din produsele analizate au in continut 3 E-uri;

– 20 % din produsele analizate au in continut 1 E-uri;

– 20 % din produsele analizate au in continut  2 E-uri;

– 10 % din produsele analizate au in continut 7   E-uri;

– 10 % din produsele analizate au in continut 12 E-uri

Numarul de E-uri continute in produsele supuse studiului variaza intre 1 si 12 E-uri .

Produsele tip bere cu fruct care au stat la baza studiului au ca distribuitor/producator urmatoarele companii: Heineken Romania S.A., S.C. Bergenbier S.A. si URSUS BREWERIES S.A.

Continutul de alcool variaza intre 0.00% si 4 %

– 40% din produsele supuse studiului  au in coninut de alcool de 1.9%;

– 30% din produsele supuse studiului  au in continut  de alcool de 0.00%;

– 20% din produsele supuse studiului  au in continut de alcool de 4%;

– 10% din produsele supuse studiului  au in continut de alcool de 2.5%

Continutul de bere variaza intre 37%  si 88% , dupa cum urmeaza :

– 50% din produsele supuse studiului au in continut 40% bere;

– 20% din produsele supuse studiului au in continut 88% bere;

– 10% din produsele supuse studiului au in continut 37% ;

– 10% din produsele supuse studiului au in continut 50%;

– 10% din produsele supuse studiului au in continut  44% bere;

Din punct de vedere al continutului de limonada sau bautura racoritoare acesta variaza intre 12%  si 63 % :

– 20% din produsele supuse studiului au un  continut de limonada sau bautura racoritoare de 12%;

– 10% din produsele supuse studiului au un  continut de limonada sau bautura racoritoare de 50 %;

– 10% din produsele supuse studiului au un  continut de limonada sau bautura racoritoare de 56%;

– 10% din produsele supuse studiului au un  continut de limonada sau bautura racoritoare de 63%;

– 50%  din produsele supuse studiului au un  continut de limonada sau bautura racoritoare de 60%;

Doar 20% din produsele analizate au mentionat pe eticheta valoarea energetic.

Pentru mai multe informatii puteti accesa: http://www.teste-comparative.ro/stiri/0/100-Berea-cu-fruct–Suc-de-fruct-din-concentrat-chiar-si-0-03–.html

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.

Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S.Romania – o9atitudine ! – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.

Ia atitudine! Cunoaste-ti drepturile si exercita-le apeland 021 9615!

By o9admin